پرونده مسابقات اسبدوانی کورس تابستانه - پاییزه آق‌قلا بسته شد

گرگان - ایرنا - پرونده رقابت‌های کورس تابستانه - پاییزه اسبدوانی آق‌قلا در شمال استان گلستان با برگزاری روز دوم هفته قهرمانی این مسابقات بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوم و پایانی هفته قهرمانی (یازدهم) این رقابت‌ها عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و اسب‌ها و چابکسواران برتر مشخص شدند.

در رقابت‌های امروز از هفته قهرمانی ۶۰ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۲ دور به مسافت هزار متر و چهار دور هزار و ۶۰۰ متر با هم رقابت کردند.

در پایان هر کورس نتایج زیر به دست آمد:

دور اول امروز را اسب‌های بیشتر از سه سال نژاد ترکمن، کلاس پنج برگزار کردند که اسب‌های توربو کلاته، کنتاکی ۲ و محک سعادت به ترتیب با چابکسواری امین محمدی، مبین کم و بهرام بینایی پس از طی هزار متر مسافت این دور به ترتیب اول تا سوم شدند.

اسب‌های ۲ سال، دوخون دارای هشت تا ۱۴ امتیاز در دور دوم وارد دپار شدند که پس از طی مسافت مشخص شده هزار متری، محمدامین جرجانی با اسب صفاخان زودتر از بقیه از خط پایان عبور کرد و اول شد.

عرفان افق‌عطا با اسب مونو پالذ در این دور در جایگاه دوم قرار گرفت و بهرام بینایی هم با اسب فوکوزاوا به مقام سوم دست یافت.

اسب‌های بیشتر از سه ساله دوخون کلاس ۶ در دور سوم در مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم رقابت کردند.

در این دور اسب‌های شهاب خان، مادر و اشلی رز با چابکسواری محمدامین توماج، بنیامین جرجانی و محمدرضا نوری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

تسلا، تاوان گون و ماه سام ۲ نام اسب‌های اول تا سوم دور چهارم بود که این دور ویژه اسب‌های بیشتر از سه ساله، دوخون کلاس یک‌ در مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد.

نورمحمد بهادر، آرمین آق‌آتابای و امین محمدی چابکسواران اسب‌های اول تا سوم دور چهارم بودند.

اسب‌های بیشتر از سه سال دوخون کلاس پنج در دور پنجم با هم به مسافت هزار و ۶۰۰ متر به رقابت پرداختند.

نورمحمد بهادر، آرمین آق‌آتابای و بنیامین جرجانی چابکسوارانی بودند که توانستند با اسب‌های یادگار کم، ساکارنا و سینیور لولو به ترتیب اول تا سوم شوند.

در دور ششم و پایانی رقابت‌های عصر جمعه و روز دوم هفته قهرمانی، اسب‌های بیشتر از سه ساله دوخون،‌ کلاس ۶ در مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم رقابت کردند.

ارمیا نور، گوش ناز و لیدی آرچ نام‌ سه اسب اول تا سوم این دور بود که مبین کم،‌ بنیامین جرجانی و عرفان افق‌عطا چابکسواران این اسب‌ها بودند.

در پایان رقابت‌های امروز، در مجموع هشت میلیارد و ۷۱ میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده به مربیان، مالکان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم این مسابقات اهدا شد.

با پایان یافتن مسابقات اسبدوانی کورس تابستانه - پاییزه آق‌قلا، این مسابقات به شهرستان گنبدکاووس منتقل شد.

هفته اول کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس جمعه هفته آتی ۱۲ آبان ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

اسبدوانی از رشته‌های پرطرفدار و پرمخاطب در استان گلستان است که بیش از ۹۵ درصد مخاطبین این مسابقات ترکمن و اهل سنت هستند.

همچنین تمامی چابکسواران این مسابقات، ورزشکاران ترکمن هستند.

در استان گلستان سه شهرستان آق‌قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس دارای پیست اسبدوانی هستند که با شروع هر دوره از مسابقات، از استان‌های همجوار همچون خراسان شمالی، مازندران و سمنان و حتی تهران، مالکان و علاقمندان به این رشته برای تماشا به محل برگزاری رقابت‌ها می‌آیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha