۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85259226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الفتی: سهمیه المپیک نگیرم از ژیمناستیک خداحافظی می‌کنم

گرگان- ایرنا- دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: امید زیادی به حضور در المپیک پاریس دارم اما اگر به هر دلیلی در کسب این سهمیه ناکام بمانم، با ورزش حرفه‌ای و ژیمناستیک خداحافظی خواهم کرد.

مهدی الفتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کسب مدال و موفقیت در ژیمناستیک بدون زیرساخت و تجهیزات کافی، بسیار سخت است اما با تلاش و تمریناتی که بارها موجب مصدومیتم شده است، در هانگژو به مدال نقره رسیدم که انتظار دارم با این سدشکنی، نگاه مسوولان به این ورزش پایه تغییر کند.

کسب مدال نقره مهدی الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو پایان انتظار ۸۵ ساله ژیمناستیک ایران برای کسب عنوان در این آوردگاه بزرگ بود.

وی بیان کرد: قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو، مسوولان امیدی به تیم اعزامی نداشتند و به همین دلیل از سطح توجه کمی نسبت به سایر ورزشکاران برخوردار بودیم که امیدواریم از این پس شاهد توجه بیشتر به ژیمناستیک باشیم.

ملی‌پوش گلستانی ژیمناستیک ادامه داد: طی سال‌های گذشته و پیش از مسابقات هانگژو، در نگاه مدیران ورزش کشور توجه به ژیمناستیک معادل هدردادن بودجه بود و به همین علت زیرساخت‌های این رشته در کشور بسیار کمتر از حد انتظار است.

الفتی گفت: چند سال قبل و زمانی که به تازگی ملی پوش شده بودم، برای افزایش رکوردهای شخصی و در شهر بدون امکانات گرگان، درهای سالن را باز کرده و با طی کردن مسافت طولانی از بیرون سالن وارد سالن شده و به تمرینات خرک می‌پرداختم که به دلیل استانداردنبودن تجهیزات و تمرین، طی سال‌های گذشته بارها با آسیب کمر و گردن مواجه شدم تا حدی که با بیشترشدن درد ناشی از آن حتی تصمیم گرفتم از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کنم.

وی افزود: گلستان یکی از مناطق بسیار مستعد در ژیمناستیک است اما امکانات این استان بسیار کمتر و در صفر است و با این شرایط نمی‌توان در انتظار ظهور ستاره‌های جدید بود.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: به دلیل این امکانات بسیار کم، تمرینات آماده‌سازی خود را از چند سال قبل در ساری، قائمشهر و یا شاهرود دنبال کردم و با تحمل رنج سفر به استان‌های مازندران و سمنان، تلاش کردم خود را به سطح بالای بدنی رسانده و آماده رقابت با مدعیان شوم.

الفتی بیان کرد: هزینه حضور در این شهرها که مدت زیادی نیز ادامه داشت را اغلب خودم و بخش کمی را نیز هیات ژیمناستیک گلستان پرداخت می‌کرد اما چون انگیزه زیادی برای مدال‌آوری در هانگژو داشتم، عقب نشینی نکردم.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی بدنی و تکنیکی ناشی از دسترسی اندک به تجیزهات تخصصی، در تمرینات تیم ملی فشار زیادی به بدنم وارد می‌شد که در نتیجه آن با آسیب دیدگی زیادی به خصوص در ناحیه گردن و کمر روبه‌رو هستم که امیدوارم این سختی‌ها و مدال‌هایی که در پس آن به دست آمده نگاه مسوولان به ژیمناستیک را تغییر دهد.

الفتی ادامه داد: اگر همین روند در ژیمناستیک کشور ادامه پیدا کند، ورزشکاران حرفه‌ای و مدال آور از ادامه حضور در این رشته دلسرد شده و با آن خداحافظی خواهند کرد.

وی گفت: با مدال آوری در هانگژو کیفیت بالای خود را به مسوولان نشان دادیم و از این پس ارتقای ژیمناستیک ایران به مسوولان بستگی دارد که مثل گذشته به آن کم توجهی می کنند یا با افزایش زیرساخت‌ها، مسیر جدیدی را پیش روی این رشته پایه و مدال آور قرار خواهند داد.

ملی‌پوش گلستانی ژیمناستیک بیان کرد: چند ماه آینده مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس برگزار می‌شود که با توجه به برنامه آماده سازی و آشنایی با رقبا، تا ۸۰ درصد به کسب این سهمیه امیدوارم.

این ورزشکار ۲۲ ساله افزود: از همه توان و انرژی خود برای حضور در المپیک پاریس استفاده می‌کنم اما اگر این سهمیه را کسب نکنم و علاوه بر آن تغییری در امکانات و زیرساخت‌ها ایجاد نشود، دلیلی برای ادامه فعالیت حرفه‌ای نمی‌بینم و عطای ژیمناستیک را به لقایش می‌بخشم.

وی ادامه داد: از چند سال قبل با راه‌اندازی باشگاه در گرگان به آموزش خردسالان مشغولم اما پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی و وعده مسوولان برای واگذاری یک قطعه زمین، می‌خواهم یک باشگاه تخصصی با امکانات مدرن بسازم و استعدادهای استان را به مسیر مدال آوری هدایت کنم.

الفتی: سهمیه المپیک نگیرم از ژیمناستیک خداحافظی می‌کنم

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: امکانات فعلی برای پرورش قهرمان ژیمناستیک کم است و امیدوارم مسوولان به وعده‌هایی که در مراسم استقبالم دادند، عمل کنند.

الفتی اظهار کرد: با کسب مدال در هانگژو و طبق قانون از سربازی معاف شده و می توانم در یک نهاد دولتی مشغول به کار شوم که با رفع این دغدغه های شخصی، تمرکز خود را بر روی کسب سهمیه المپیک گذاشته و امیدوارم با حمایت مسوولان به این افتخار و در ادامه مدال آوری در این رویداد مهم جهانی دست پیدا کنم.

به گزارش خبرنگار ایرنا الفتی در فینال پرش خرک با کسب نشان نقره این رقابت‌ها و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی نخستین مدال تاریخ این رشته را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

این ملی‌پوش گلستانی در رقابت با رقبای سرسختش در فینال رقابت‌های پرش «خرک» با کسب ۱۴.۷۸۳ امتیاز موفق به کسب مدال نقره شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha