پایان کار ورزشکاران گلستانی در بازی‌های آسیایی هانگژو با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

گرگان- ایرنا- ورزشکاران ملی‌پوش گلستانی که در تیم‌های مختلف ملی کشور به رقابت‌های آسیایی هانگژو اعزام شده بودند، امروز با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۳ ورزشکار گلستانی اعزامی به بازی‌های آسیایی «هانگژو» در رشته‌های مختلف این ۶ مدال را در رشته‌های تیمی و انفرادی کسب کردند.

اولین مدال ورزشکاران گلستانی حاضر در دهکده بازی‌های آسیایی «هانگژو» را «صابر کاظمی» به همراه تیم ملی والیبال کسب کرد که مدال کسب شده این ملی‌پوش طلا بود.

دومین مدال نفرات اعزامی از گلستان در قالب تیم‌های ملی را «مهدی الفتی» در رشته «پرش خرک» از آن خود کرد.

الفتی که با کسب این عنوان به «مرد تاریخ‌ساز» این رشته شناخته شده، در واقع اولین مدال رشته ژیمناستیک را در تاریخ ۸۵ ساله این رشته در کشور را به ارمغان آورد.

پس از الفتی، «عادل مجللی» در رشته قایقرانی کانوی ۲ نفره ۵۰۰ متر، سومین مدال ورزشکاران گلستانی در این کاروان را کسب کرد.

«مجللی» به همراه «کیا اسکندانی» در قالب تیم ۲ نفره ملی قایقرانی کشور، مدال برنز را به دست آورد.

همچنین «محدثه رجبی» و «صدیقه جعفری» به عنوان ملی‌پوشان کبدی شب گذشته به همراه تیم ملی به مقام سوم و کسب مدال برنز نایل آمدند که در تیم ملی کبدی بانوان «زهرا رحیمی‌نژاد» از گلستان به عنوان سرپرست حضور داشت.

«فاضل اتراچالی»، «علیرضا میرزائیان»، «امیرحسین بسطامی» و «محمدکاظم بسطامی» چهار ملی‌پوش گلستانی تیم ملی کبدی مردان این بودند که در این دوره از بازی‌ها پیش از ظهر امروز در فینال مغلوب تیم هند شدند و با کسب مدال نقره در جایگاه دوم قرار گرفتند.

آخرین مدل ورزشکاران گلستانی حاضر در بازی‌های آسیایی «هانگژو» ظهر امروز شنبه توسط «پرهام مقصودلو» استاد بزرگ بین‌المللی شطرنج کشور، در قالب رقابت‌های تیمی این رشته به رنگ طلا، کسب شد.

در کنار این ملی‌پوشان، «یاسین سلمانی» و «سیدمجید نصیری» در رشته فوتبال «امیرحسین یازرلو» در رشته بسکتبال سه نفره، «هومر عباسی» در رشته شنا و «بهمن سالمی» در رشته والیبال ساحلی همگی از گلستان نیز در قالب تیم‌های ملی به رقابت‌های آسیایی اعزام شده بودند که نتوانستند به مدال یا عنوانی دست یابند.

مابقی نفرات اعزامی از گلستان در بازی‌های آسیایی «هانگژو» داور در رشته‌های کبدی، فوتبال، بسکتبال رشته سپک‌تاکرا بودند.

همچنین برای بازی‌های پاراآسیایی، گلستانی‌ها ۶ ملی‌پوش دارند که در بسکتبال با ویلچر یک نفر، در والیبال نشسته مردان ۲ نفر و در والیبال نشسته بانوان یک نفر، یک نفر مربی والیبال نشسته و در دوومیدانی بانوان یک نفر حضور دارند و «خدیجه بای» در رشته کبدی، «حسن اکرمی» در رشته فوتبال و «محمد رجبی» در رشته بسکتبال از گلستان به عنوان داور به بازی‌های آسیایی هانگژو حضور خواهند داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha