مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو را از چنگال قهرمانان المپیک درآوردم

گرگان - ایرنا - نایب قهرمان گلستانی رشته ژیمناستیک بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: حرکاتی که در این مسابقات از آن استفاده کردم و به مدال آسیایی نیز رسیدم، در انحصار ورزشکاران ژاپن و قهرمانان المپیک بود و این مدال را از چنگال آنان درآوردم.

مهدی الفتی روز یکشنبه در بدو ورود خود به گرگان و در حاشیه مراسم استقبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خوشحالم که توانستم طلسم بی‌مدالی ژیمناستیک ایران در آسیا را بشکنم.

وی بیان کرد: سطح بازی‌های آسیایی بسیار بالا بود و در فینال رقیبان من همه قهرمان و مدال‌آور المپیک بودند و توانستم با دعای خیر مردم و پدر و مادران و تمرینات مداوم خودم به این مهم دست یابم.

وی تصریح کرد: هر عنوان و مقامی سختی‌های خاص خود را دارد و من نیز برای کسب این عنوان، سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتم و انتظار دارم، مسوولین بیشتر از این ورزشکاران و مدال‌آورانی همچون من را مورد حمایت قرار دهند.

ملی‌پوش گلستانی تیم ملی ژیمناستیک ایران گفت: پس از مدتی استراحت خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده می‌کنم و امیدوارم با تکیه بر پرچم سه رنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بتوانیم ضمن کسب سهمیه، در المپیک سال بعد هم برای کشور افتخارآفرینی کنم.

الفتی تاکید کرد: این مدال را به عنوان اولین مدال ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی به مردم کشور تقدیم می‌کنم که همیشه حامی من بودند و انتظار داریم دعای خیر آنان همچنان بدرقه راهم در رقابت‌های انتخابی باشد تا در المپیک نیز مدال‌آوری کنم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهایم این بود که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سکوهای آسیایی به اهتزار درآورم و حال که این آرزو برآورده شده، تلاش خواهم کرد تا این اتفاق مهم در آسیا نیز رقم بخورد.

مادر مهدی الفتی نیز گفت: خوشحالم مهدی تنها ژیمناستیک ایران است که بدون امکانات به این افتخار رسید.

محبوبه الفتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مدال‌آوری باید به مسوولان ثابت کند که قدر جوانان بدانند تا شاهد بیشتر شدن این افتخارات و مدال‌ها باشیم.

وی بیان کرد: تهیه زیرساخت‌ها و لوازم سبب جلوگیری از رفتن ورزشکاران به کشورهای دیگر خواهد شد.

مهدی الفتی ژیمناستیک‌کار گلستانی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران، در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال نقره رسید و در این رشته برای کشور تاریخ‌ساز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الفتی در فینال پرش خرک با کسب نشان نقره این رقابت‌ها و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی نخستین مدال تاریخ این رشته را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

این ملی‌پوش گلستانی در رقابت با رقبای سرسختش در فینال رقابت‌های پرش خرک با کسب ۱۴.۷۸۳ امتیاز موفق به کسب مدال نقره شد.

در این رشته واتورا تانیگاوا از ژاپن با کسب ۱۵.۱۶ امتیاز به نشان طلا و محمد شارول از مالزی با کسب ۱۴.۴۶۶ امتیاز به نشان برنز این دوره از رقابت‌ها رسیدند.

پیش از این و در مسابقات فینال ۶ وسیله، محمدرضا خسرونژاد در پایان شش با امتیاز ۷۶.۷۳۰ در رده هفتم و محمدرضا حمیدی دیگر نماینده ایران در مسابقات ۶ وسلیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بود که در پایان این بخش با امتیاز ۷۵.۵۳۲ در رده دهم قرار گرفتند.

الفتی پس از رویارویی با مادرش در فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان، مدالش را به گردن مادر خود آویخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha