۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۴۲
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85258492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقصر حادثه مرگبار معدن طزره دامغان به دستگاه قضا احضار شد

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان از وصول گزارش هیات بازرسان حوادث ناشی از کار مبنی بر تعیین مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان خبر داد و گفت: مقصر این حادثه احضار شد.

ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ طی حادثه ای در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ طزره دامغان متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ نفر معدنچی به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدجعفر عبداللهی اظهار کرد: پس از بازدید میدانی به عمل آمده از معدن طزره دامغان با حضور هیات بازرسان حوادث ناشی از کار، مقرر شده بود با دقت و سرعت گزارش هیات سه نفره کارشناسی حوادث کار به مرجع قضایی ارایه شود.

وی افزود: به محض دریافت گزارش کارشناسی، به منظور رعایت تشریفات قانونی، مقصر احضار شد تا با اطلاع از نظریه صادره روند رسیدگی به پرونده به درستی انجام شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: قانونگذار برای متهم حقوقی از جمله اعتراض به نظریه بازرسان اداره کار قائل است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در پی وقوع حادثه معدن طزره، قصد دارد بر مدار قانون با مقصران برخورد کند تا بخشی از آلام خانواده‌ها تسکین یابد؛ از این جهت نمی‌پذیرد بی‌عدالتی اتفاق بیفتد.

عبداللهی اضافه کرد: به منظور پیگیری مطالبات خانواده‌های جان باختگان و ارایه گزارش تکمیلی از آخرین اقدام‌های انجام شده و استماع مشکلات آنان، جلسه‌ای در هفته جاری با حضور مسئولان قضایی و اجرایی شهرستانی، استانی و کشوری مربوطه برگزار می‌شود تا حقوق خانواده‌ها هرچه زودتر حاصل شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه هفته گذشته در نشست شورای عالی قضایی دستور تسریع در تعیین مقصران حادثه معدن طزره دامغان را صادر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha