مقصران حادثه معدن طزره دامغان تا ۲۴ ساعت دیگر مشخص  می شوند

شاهرود - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: مقصران حادثه معدن طزره دامغان براساس نظریه هیات سه نفره کارشناسی طی ۲۴ ساعت آینده مشخص شود تا پرونده جهت تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب کیفری به مرجع قضایی ارجاع شود.

دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه طی حادثه ای در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ طزره دامغان متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ معدنچی در عمق ۴۰۰ متری تونل و ۷۰۰ متری معدن به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه "محمدجعفر عبداللهی" رییس کل دادگستری سمنان روز سه شنبه ضمن بازدید میدانی از معدن طزره با شماری از خانواده‌های جان باختگان دیدار و آخرین اقدام های انجام شده را تشریح کرد.

وی به دستور رییس قوه قضاییه مبنی پیگیری پرونده حادثه معدن طزره دامغان اشاره کرد و گفت: با دعوت از هیات سه نفره کارشناسان حوادث ناشی از کار منتخب در این پرونده ضمن بازدید میدانی و شنیدن ابهامات، علل تأخیر در ارائه گزارش پیگیری شد.

وی با اشاره به وصول نظریه پزشکی قانونی، افزود: علل مختلف وقوع حادثه از جمله حضور تمام وقت مسئول ایمنی و صحت سنج میزان اکسیژن در تونل، رعایت استانداردهای لازم جهت تخلیه گاز و وجود سه عامل انتشار گاز، جرقه احتمالی و انفجار در حال بررسی است.
رییس کل دادگستری استان سمنان ابراز کرد: سازمان‌های متولی وظیفه دارند علاوه بر بررسی نکات ایمن‌سازی در تمامی معادن سراسر استان، از اعطای مجوز فعالیت به متصدیان معادنی که با اهمال کاری، موارد ایمنی را رعایت نکرده و جان کارگران را به خطر می‌اندازند، خودداری کنند.
عبداللهی با بیان اینکه دستگاه قضایی پیگیر حقوق و مزایای جان‌باختگان و همچنین مستمری بگیران معدن طزره دامغان است، تاکید کرد: این پیگیری به قید فوریت در دستور کار قرار دارد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی گفت: از همان ساعات نخستین وقوع این حادثه، دستورات قضایی لازم صادر شده است.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: با دستور قضایی تا تعیین قطعی مقصران، تونل محل وقوع حادثه تعطیل و ادامه فعالیت در آن متوقف است و مسئولان معدن باید دستمزد کارگران را پرداخت کنند.

در این بازدید محمد تقی گلی دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان دامغان نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه نیز روز گذشته در نشست شورای عالی قضایی دستور تسریع در تعیین مقصران حادثه معدن طزره دامغان را صادر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha