۵۹ زندانی بدهکار مالی در استان سمنان آزاد شدند

سمنان - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: ۵۹ زندانی جرایم غیرعمد مشمول بدهی مالی در این استان نیمه نخست ۱۴۰۲ با همراهی خیران و ستاد مردمی دیه از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کهربایی روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به دلیل بدهی مالی ناشی از ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خیران در اقدامی خیرخواهانه با تامین ۲۷ میلیارد ریال زمینه آزادی از زندان ۵۹ محکوم جرایم مالی را فراهم کردند و انتظار می‌رود مردم نیکوکار این استان اقدام خداپسندانه در تامین بدهی مالی زندانیان مرتکب جرائم غیرعمد و دیه را فراموش نکنند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه زندان جای بزهکار و نه بدهکار است، تصریح کرد: آزادی این افراد کمک بزرگی به خانواده‌های آنان و جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: زندانیان زیادی به دلیل غفلت، ناآگاهی و مسایل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید تلاش در زمینه اطلاع‌رسانی و پیشگیری از وقوع جرم افزایش پیدا کند تا جمعیت کیفیری کاهش یابد.

کهربایی بیان کرد: اگر فرد زندانی در مسیر اصلاح قرار گیرد، دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی وی را فراهم می‌کند.

مدیر کل زندان‌های استان سمنان گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری از راهبردهای مهم در دست پیگیری است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha