۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85247795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرستان خیّرساز در ملایر پس از هشت سال وقفه افتتاح شد

همدان- ایرنا- هنرستان خیّری آیت‌الله زین‌العابدین انواری همدانی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی پس از هشت سال وقفه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: حضور خیران در کنار دولت برای مدرسه‌سازی حائز اهمیت است.

"مجید عبدالهی" افزود: سال ۱۳۵۴ سازمان نوسازی مدارس در کشور شکل گرفت که از آن زمان تاکنون ۱۰۸ هزار مدرسه در کشور احداث شد که ۱۷ میلیون دانش‌آموز در ۵۴۰ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: ۵۶۰ هزار معلم در کرسی‌های مختلف آموزش می‌دهند که آنچه در مدرسه‌سازی رخ داد، اینکه حضور جامعه خیران را در کنار خودمان داریم و بعد از انقلاب مشارکت خیران حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به افتتاح ۲ هزار و ۲۰ پروژه مدرسه‌سازی در مهر امسال با حدود ۱۰ هزار کلاس درس، ادامه داد: ۵۴ درصد این پروژه‌ها توسط خیران احداث شده است.

عبدالهی با بیان اینکه خیران در امر مدرسه‌سازی از دولت سبقت گرفته‌اند، گفت: خیران در تکمیل ۲۵۰ پروژه‌ بزرگ کشور همچون هنرستان خیری آیت‌الله انواری ملایر مشارکت دارند.

وی بر لزوم مراقبت و نگهداری از مدارس توسط معلمان و دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه امروز به همت دولت و خیران ساخته شده، امانتی در دست شماست.

هنرستان خیّرساز در ملایر پس از هشت سال وقفه افتتاح شد

۸۰ درصد مدارس ملایر وقفی و خیرساز است

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر نیز تاکید کرد: اگر بنا است طبق فرمایشات رهبری به ایران قوی برسیم، گذر این قله از مدرسه قوی اتفاق می‌افتد.

"مهدی عابدینی‌نیا" گفت: در کشور و شهرستان ملایر مدارسی با داشتن کد تخریب منتظر دستان پربرکت خیران بزرگی همچون دکتر انواری و مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستند.

وی ادامه داد: در منطقه آموزشی ملایر ۲۸۷ مدرسه داریم که بالای ۸۰ درصد مدارس وقفی و خیّری است که برای ما موجب افتخار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز بیان کرد: بانی اجرای ۲ پروژه در استان همدان شد که یک پروژه در ملایر است این پروژه از سال ۱۳۹۰ با مشارکت خیری شروع شد.

۲۷۰ میلیارد ریال برای ساخت هنرستان ملایر هزینه شد

"حمید شیرازیانی" افزود: از سال ۹۰ با مشارکت یکی از بزرگان شروع شد، اما به دلیل عدم اعتبار هشت سال متوقف شد و از سال ۱۳۹۸ از منابع ملی و محرومیت‌زدایی و خیری تامین اعتبار شد.

وی یادآورشد: ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شد که ۱۸۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و محرومیت‌زدایی و ۹۰ میلیارد ریال توسط خیر بزرگوار شادروان محمد انواری همدانی تامین شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان زیربنای کل این هنرستان را سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنای فضای آموزشی را ۲هزار و ۸۰۰ مترمربع عنوان و بیان کرد: حدود چهار هزار و ۲۰۰ محوطه سازی و ۳۵۰ مترمربع دیوارکشی برای این پروژه اجرا شد و تمامی ضوابط استاندارد در آن رعایت شده است.

شیرازیانی با بیان اینکه هنرستان آیت‌الله انواری همدانی ملایر یکی از هنرستان‌های بی‌نظیر استان است، گفت: "حسین انواری" به نیابت از عموی خود "محمد انواری همدانی" بانی تکمیل این پروژه در ملایر شد.

هنرستان خیّرساز در ملایر پس از هشت سال وقفه افتتاح شد

رئیس هیات مدیره کلینیک روانشناسی و مشاوره و عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز اظهار داشت: همزمانی افتتاح این هنرستان با ولادت پیامبر اکرم(ص)، بیانگر این است که پیامبر(ص) رسالت مهم نجات انسان‌ها از جهل و نادانی را بر عهده داشت.

"حسین انواری‌همدانی" با تاکید بر اینکه باید صفات نیکوی انسانی را در خودمان تقویت کنیم، افزود: خداوند ظرفیت‌های زیادی را انسان‌ها قرار داده که این ظرفیت‌ها باید در وجود دانش‌آموزان بارور شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مادران آینده هستند و تربیت نسل آینده روی دوش آنهاست، خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: این رسالت سنگین شما در این دوران باید به کفایت برسد و برای یک زندگی جدید آماده شوید.

نسل امروز باید جایگزین نسل قبلی شود

انواری‌همدانی نقش مربیان را در تربیت دانش‌آموزان مهم برشمرد و گفت: یک نگاه ما باید به آینده باشد، چراکه شما نسل جدید انقلاب هستید و برای یک آینده بسیار درخشان، باید جایگزین نسل قبلی شوید تا این انقلاب به عنوان یک الگو در جهان بدرخشد و به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

وی یادآور شد: من اگر کاری کردم، یک واسطه خیری برای احداث این هنرستان بودم، "محمد انواری‌همدانی" عموی من است که بانی این کار خیر بود و ۲ ماه پیش از دنیا رفت.

هنرستان خیّرساز در ملایر پس از هشت سال وقفه افتتاح شد

عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه عموی من قصد داشت کار خیری را در کشور سرمایه‌گذاری کند، گفت: بنای او سرمایه‌گذاری در مدارس حرفه‌ای بود تا دانش‌آموختگان این مدارس بتوانند پس از تحصیل آموزه‌های عملی داشته باشند و وارد بازار کار شوند.

انواری‌همدانی ادامه داد: نگاه خیرخواهانه وی را به کمیته امداد منتقل و با سازمان نوسازی مدارس مذاکره کردیم و منجر به این شد که این چند پروژه مدرسه‌سازی احداث شود.

هنرستان خیّرساز در ملایر پس از هشت سال وقفه افتتاح شد

وی افزود: شادروان انواری‌همدانی تاکید داشت همه مدارسی که احداث می‌شود به نام تمام راحل نامگذاری شود که پس از فوت وی، تصمیم گرفتیم این مدارس به نام آیت‌الله انواری‌همدانی و محمد انواری‌همدانی نامگذاری کنیم.

به گزارش ایرنا؛ به نیابت از خیّر بزرگوار شادروان "محمد انواری‌همدانی" ۹ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌های مختلف کشور همچون همدان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان در دست احداث است که طبق اعلام سازمان نوسازی مدارس کشور تا پایان مهرماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

از این تعداد ۲ پروژه در استان همدان احداث شده که امروز هنرستان خیری آیت‌الله انواری‌همدانی در ملایر افتتاح و فردا پروژه دیگر در همدان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افتتاح خواهد شد.

در این آئین از زحمات و تلاش‌های خالصانه خیر بزرگوار "حسین انواری‌همدانی" توسط فرماندار ویژه ملایر تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha