خدمات رسانی به زائران اربعین تا بازگشت آخرین زائر از مرز خسروی ادامه دارد

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه با تاکید بر خدمات رسانی به زائران اربعین تا زمان بازگشت آخرین زائر از مرز خسروی گفت: نباید ذره ای از عزم و انگیزه خدمت رسانی به زوار کاسته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد طیب صحرایی» دوشنبه شب در بازدید از مرز خسروی و پایانه منذریه عراق، بر ضرورت تسهیل جابجایی سریع و آسان زائران اربعین در مسیر بازگشت، تداوم راهنمایی و اطلاع رسانی درباره مسیرهای بازگشت و جلوگیری از حضور خودروهای خارج از نظارت ستاد اربعین تاکید کرد.

وی با حضور در مرز بین المللی خسروی و سپس منذریه عراق از بخش های مختلف این مرزها به ویژه حوزه حمل و نقل بازدید کرده و به خادمان زائران اربعین در مرز خسروی و منذریه خداقوت گفته و با جمعی از زائران و موکب داران اربعین گفت وگو کرد و نظر آنان را درباره خدمات مرز خسروی جویا و پیگیر رفع دغدغه های موجود شد.

استاندار کرمانشاه همچنین در جریان بازدید موکب های پایانه منذریه، در جریان جزییات خدمت رسانی آن در روزهای پایانی و بازگشت زوار قرار گرفت و مشکلات آنان را هم پیگیری کرد.

صحرایی گفت: با توجه به میزبانی و زیرساخت های مناسب مرز خسروی، روز به روز بر جمعیت زائرانی که این مرز را برای بازگشت به کشور ترجیح می دهند، افزوده می شود.

وی ادامه داد: برای ورود به عراق باتوجه به اینکه مسیر ورودی به این مرز خلوت‌تر شده مشکلی در خروج زائران اربعین حسینی از کشور از مرز خسروی وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به تراکم فعلی جاده‌ها افرادی که وارد کشور می‌شوند، بلافاصله شروع به رانندگی نکنند. موکب‌هایی در مرز برای زائران آماده شده که بتوانند با آرامش و راحتی بیشتری سفر خود را ادامه دهند.

در جریان این بازدید» سرلشکر شیرکو» رئیس پایانه مرزی منذریه(همجوار خسروی) و فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.

خدمات رسانی به زائران اربعین تا بازگشت آخرین زائر از مرز خسروی ادامه دارد

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلی است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha