۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85481187
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دورهمی فعالان بوم گردی ایران در کرمانشاه برای رونق صنعت گردشگری

کرمانشاه- ایرنا- سومین سمینار اقامتگاه‌ها و بوم گردی‌های ایران با حضور بیش از ۲۵۰ گروه بوم‌گردی در حالی که هر کدام به نمایندگی یک خطه کشور امروز ۳۰ اردیبهشت ماه مهمان کرمانشاه بودند که لباس‌های رنگارنگ بومی، محلی بر تن آنها توجه همگان را به خود جلب می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سومین سمینار اقامتگاه ها و بوم گردی ایران روز یکشنبه در حالی در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد؛ که هنگام ورود به این برنامه با صحنه های زیبایی از لباس های فاخر و خوش رنگ اقوام ایرانی دیده می شد.

جایی که همه به فرهنگ، گویش، زبان و لباس خود با افتخار حرف می زدند و از زیبایی های دیارشان می گفتند.

محوطه و سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه در حالی که از صنایع دستی زیبا و خوش آب و رنگ تزئین و آذین بندی شده بود، که با مشاهده این فضا هر ایرانی را به این فکر و اندیشه عمیق وا می داشت چرا با وجود این همه زیبایی و فرهنگ غنی، این قدر برای فرهنگ سازی و انتقال آنها به ویژه پوشش های زیبای محلی معطل مانده ایم و به پوشش های من در آوردی وارداتی بیشتر بهاء داده ایم.

آمده‌ایم بیشتر ببینیم و یاد بگیریم

علیشاهی از بوم گردی گلپایگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ هدف خود برای حضور در این سمینار را دیدن و یادگیری بیشتر از استادان حوزه گردشگری و استفاده از تجربیات دیگر گروه های بوم گردی عنوان کرد.

دورهمی فعالان بوم گردی ایران در کرمانشاه برای رونق صنعت گردشگری

این بوم گرد خوش رو و خندان همچنین معرفی بوم گردی اش را به دیگر گروه ها از اهداف خود بیان کرد.

خانم خجسته پور از بوم گردی ناز خاتون مشهد نیز در این سمینار به ایرنا گفت: به عنوان یک ایرانی حامی اصالت بومی خیلی خوشحالم به عنوان سفیر " گل مکان" نزدیکی شهر مشهد، حضور دارم و فرهنگ و سنت غنی و بومی خومان را با دیگران به اشتراک بگذارم و به همگان نشان دهیم اصالت خودمان را حتی در این عصر جدید حفظ کردیم.

وی بوم گردی "گل مکان" را مکانی زیبا و کوهستانی با چشمه در نزدیک شهر مشهد معرفی کرد که نام این مکان در شاهنامه فردوسی هم آمده است.

مدیر بوم گردی "انگوران" از زنجان نیز توسعه اقامتگاه، کسب آگاهی و علم را از اهداف خود در این سمینار عنوان کرد و افزود: در این سمینار پنج کلمه بیشتر یاد بگیریم، سود کرده ایم.

وی روستای انگوران را محیط زیبا بین ۲ رودخانه شور و شیرین با جنگل های صنوبر با هزار نفر جمعیت معرفی کرد که در نزدیکی تخت سلیمان قرار دارد.

ارتقا و توامندسازی بوم گردی هدف اصلی سمینار است

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی در این جلسه، هدف اصلی سمینار را آموزش در راستای ارتقا و توانمندی جایگاه خانه بوم گردی در مجامع بین المللی عنوان کرد.

«یاور عبیری» در ادامه به زیبای فرهنگ های غنی محلی اشاره کرد و گفت: بوم گردی ها در ایران قابلیت جهانی شدن را دارند.

دورهمی فعالان بوم گردی ایران در کرمانشاه برای رونق صنعت گردشگری

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha