بازگشت زائران از مرز خسروی شدت گرفت

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ثبت بیش از ۶۵ هزار تردد در مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته (یازدهم شهریور) خبر داد و گفت: عمده تردد روز گذشته به بازگشت زوار اختصاص داشت و ورود زائران نسبت به خروج آن ها شدت گرفت.

«فریبرز کرمی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته ۴۵ هزار و ۲۹۰ نفر از مرز خسروی وارد کشورمان شدند که با نزدیک شدن به ایام اربعین شاهد افزایش موج بازگشت زوار به کشور هستیم.

وی اظهار کرد: تعداد زواری که روز گذشته از مرز خسروی به منظور عزیمت به عراق خارج شدند، ۲۰ هزار و ۴۵۷ نفر یود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از اول تا شانزدهم ماه صفر بیش از ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مرز خسروی خارج شده اند، بیان کرد: تعداد زائرانی که طی این مدت وارد کشور شده اند، نیز نزدیک به ۱۶۷ هزار و ۸۰۰ نفر است.

کرمی با اشاره به اینکه روند خروج زوار از مرز خسروی کاهشی شده و اکنون شاهد پیک بازگشت هستیم، خاطرنشان کرد: عمده زوار اربعین امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده اند که تا قبل از پیک شلوغی، زیارت خود را انجام داده و به کشور برگردند.

وی از روند کاهشی تردد در محورهای استان نیز خبر داد و افزود: روز گذشته در مجموع بیش از ۸۷۶ هزار تردد در محورهای استان به ثبت رسید که از این تعداد بیش از ۷۶۹ هزار مورد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

او عنوان کرد: متوسط تردد ساعتی در محورهای استان کرمانشاه نیز روز گذشته بیش از ۳۸ هزار و ۷۰۰ تردد بوده است.

به گزارش ایرنا؛ مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

از ابتدای آغاز ماه صفر(۲۷ مرداد ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی خسروی تردد کرده اند که این عدد رکورد جدیدی در تردد زوار عتبات عالیات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha