۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2059
کد خبر: 85482495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیران سلامت خراسان رضوی: تامین نیازهای بهداشتی سیل‌زدگان در اولویت است

مشهد- ایرنا- رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: تامین نیازهای بهداشتی سیل‌زدگان در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان از اولویت‌های کنونی این شورا است.

آرزو حیدریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارندگی های سیل آسای اخیر در مشهد و دیگر مناطق خراسان رضوی افزود: کمک به بحران‌های ناشی از سیل و زلزله همواره از اقدام های شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت بوده و برنامه های سلامت محور در این شرایط از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان کرد: در این راستا، سالهای گذشته نیز با ارسال بسته‌های بهداشتی و حمایت‌های معیشتی از کودکان و مادران باردار سیل زده، در امداد رسانی و حمایت به سیل‌زدگان پیشقدم بوده ایم.
رییس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی این شورا در دهه کرامت افزود: این شورا در حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم سطح استان با مشارکت گیری از بانوان خیر عضو منطبق با برنامه های کلی شورای زنان مجمع خیرین سلامت کشور فعالیت های مختلفی را انجام داده است.

وی اشاره کرد: در این راستا با اجرای طرح «طعم مهربانی» علاوه بر ارائه صبحانه کامل و اطعام نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ساکن در حاشیه شهر مشهد، نسبت به آموزش های حوزه سلامت شخصی و بهداشت دهان و دندان و آشنایی با دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی نیز برنامه های متنوعی اجرا شده است.
حیدریان افزود این برنامه ها با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و بالا بردن سطح سواد سلامت جامعه انجام می شود تا با آگاه سازی مادران؛ کودکان و نوجوانان نسبت به سلامت شخصی خود، در حوزه پیشگیری از بیماریها گام برداریم.

خیران سلامت خراسان رضوی: تامین نیازهای بهداشتی سیل‌زدگان در اولویت است

ویژه برنامه های مجمع خیرین سلامت در دهه کرامت

وی بیان کرد: تجلیل از ۲۵۰ نفر از بانوان نخبه با عنوان زنان سرمایه های اجتماع و تقدیر از دختران شایسته و نخبه در حوزه های مختلف آموزشی؛ فرهنگی؛ ورزشی، حجاب و عفاف، شرکت ۳۰۰ نفر از بانوان تحت حمایت در طرح "زیارت، نشاط و سلامت " و تهیه بسته های حمایتی برای مادران باردار و تجلیل از مادران موفق دارای چند فرزند ذیل سیاستهای جوانی جمعیت از دیگر برنامه های شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت بوده است.
رییس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری جشن های ویژه ولادت حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) در مدارس؛ خوابگاهها و خانه های ایتام، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان، تجلیل از بانوان برگزیده شاغل در بیمارستانها ، اجرای طرح حامی جهت تامین دارو و کمک در هزینه درمان ویژه کودکان تحت پوشش و برگزاری طرح نیمروز شاد با هدف افزایش نشاط اجتماعی و سلامت از دیگر اقدامات بانوان خیر عضو این شورا به شمار می رود.
وی اظهار کرد: این فعالیت ها در شهرستانهای کلات خلیل آباد، قوچان، صالح آباد، سرخس بینالود، تربت جام، بردسکن، حاشیه شهر مشهد با همکاری ارگانهای مربوطه انجام شده است که جای تشکر و قدردانی دارد.
حیدریان گفت: رمز موفقیت و شادابی جامعه حضور مردم و خیرین در فعالیتهای اجتماعی است، تا با استفاده از پتانسیل های موجود میزان بهره وری فعالیت ها را افزایش داده و به میزان شادابی و نشاط جامعه بیفزاییم.

خیران سلامت خراسان رضوی: تامین نیازهای بهداشتی سیل‌زدگان در اولویت است


به گفته وی، شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با شعار «مهربانی مردم برای مردم» در چهار حوزه عمران سلامت، آموزش پژوهش و پیشگیری از بیماریها، حمایتهای دارو و درمان برای جامعه هدف و برنامه های حمایت از سلامت روان در حال انجام دارد.

شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی که اکنون بیش از هزار عضو دارد، برای نخستین بار در کشور سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد.ؤ

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha