۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85482434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رضایت خانواده‌های زنجانی از اجرای طرح درمان رایگان کودکان

زنجان - ایرنا - شیوه‌نامه جدید وزارت بهداشت مبنی بر ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اجرا شده که علاوه بر کاهش دغدغه خانواده‌ها افزایش رضایت آنها را به دنبال داشته است.

به گزارش ایرنا، طرح ارائه خدمات رایگان درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از اسفند پارسال در دولت مردمی تصویب و در اردیبهشت امسال به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

این طرح به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی از جمله بیمارستان آیت الله موسوی زنجان در حال اجراست.

در راستای بررسی صحت اجرای این طرح در بیمارستان ها خبرنگار حوزه سلامت ایرنا به صورت میدانی از مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بازدید کرده و با شماری از مراجعان و مسوولان این بیمارستان به گفت و گو پرداخته است.

رضایت خانواده‌های زنجانی از اجرای طرح درمان رایگان کودکان

رضایت شهروندان زنجانی از اجرای طرح رایگان شدن خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال

پدری که کودک پنج ساله اش به دلیل بیماری در بخش اطفال بیمارستان آیت الله موسوی زنجان بستری است در پاسخ به اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت:با توجه‌ به بیماری دخترم و با توجه به اینکه توان مالی پرداخت هزینه را نداشتم به بیمارستان دولتی کودکان مراجعه کردم و مسوولان بیمارستان گفتند هزینه های درمان کودکان زیر هفت سال در این بیمارستان رایگان است.

وی ادامه داد: از زمان پذیرش و بستری فرزندم تاکنون هیچگونه هزینه‌ای از ما دریافت نکرده‌اند که بابت این موضوع و حمایت دولت از خانواده‌ها و کاهش بار مالی درمان کودکان از دوش خانواده ها و کاهش دغدغه والدین برای بیماری فرزندمان از دولت و مسوولان مربوطه تشکر می‌کنم و امیدوارم این طرح ادامه داشته باشد.

یک مادر زنجانی نیز که فرزندش به مدت یک هفته در بخش اطفال بیمارستان آیت الله موسوی زنجان بستری شده است در این خصوص گفت: تاکنون هزینه ای بابت بستری فرزندم پرداخت نکرده ام.

وی اظهار داشت: در حالیکه پرداخت هزینه های بستری، مشکلاتی را برای خانواده ها به ویژه افراد بی بضاعت فراهم کرده بود.

این شهروند زنجانی خاطرنشان کرد: تداوم چنین طرحی به طور یقین رضایت خانواده ها را به دنبال دارد که امیدواریم تداوم یابد.

رضایت خانواده‌های زنجانی از اجرای طرح درمان رایگان کودکان

طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به خانواده های نیازمند کمک می کند

سوپر وایز بیمارستان آیت الله موسوی زنجان نیز با بیان اینکه با این طرح از اول اردیبهشت سال جاری در بیمارستان‌های دولتی و همچنین بیمارستان آیت الله موسوی در حال اجراست، گفت: این طرح از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد چرا که خانواده‌ها هایی که توان پرداخت هزینه ای درمانی ندارند می‌توانند از خدمات ارائه شده آن بهره‌مند شوند.

خدیجه بیات افزود: هزینه‌های بالا موجب شده بود خانواده‌ها در امر درمان کودکان به ویژه کودکان زیر هفت سال تعلل می کردند که اجرای این طرح کمک می کند تا خانواده ها به موقع مراجعه کنند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha