۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85173436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه کوثر بجنورد تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان آموزشی و اداری و ساخت خوابگاه این مرکز آموزش عالی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور تخصیص یافت.

محبوبه معین مقدسی روز ‌پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی رییس جمهور برای تکمیل این مرکز آموزشی مصوب شد که از این میزان اعتبار، ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان ۱۹ مهر و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل خوابگاه آن اختصاص داده می شود.

وی افزود: طرح ساختمان اداری و آموزشی ۱۹ مهر سال ها به دلیل کمبود اعتبار راکد باقی مانده بود که تلاش می شود فاز نخست آن در مهر ماه سالجاری به بهره برداری برسد.

معین مقدسی ادامه داد: کلنگ ساخت این پروژه آموزشی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی بر زمین زده شد اما عملیات ساخت آن به دلایل گوناگون با وجود پیشرفت فیزیکی بالا متوقف بود.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد خاطر نشان کرد: اینک طرح ۱۹ مهر بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با جذب اعتبارات از محل سفر رییس جمهور تا شروع سال تحصیلی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معین مقدسی افزود: تاکنون برای ساخت طرح ۱۹ مهر ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که تکمیل آن نیازمند ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی گفت: ساختمان کتابخانه و آمفی تئاتر این مرکز آموزش عالی به هشتاد میلیارد ریال و محوطه سازی آن نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

معین مقدسی ادامه داد: حدود ۶ هزار متر مربع در فازهای مختلف ساختمان های آموزشی ایجاد شده است که امیدوار هستیم بخش هایی از آن امسال افتتاح شود.

دانشگاه کوثر بجنورد بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۷۰ عضو هیات علمی دارد و اکنون در ۲۲ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ذیل سه دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی از طریق کنکور سراسری و سازمان سنجش و آموزش کشور دانشجو می پذیرد.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان در خراسان شمالی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha