امام جمعه کرمانشاه: خدمت به مردم برکت‌آفرین و امنیت اجتماعی را ایجاد می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر ایجاد امنیت و اجرای عدالت تأکید کرد و گفت: خدمت به مردم برکت‌آفرین و امنیت اجتماعی را ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز پنجشنبه در دیدار رییس کل و مسوولان دادگستری استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و تبریک هفته قضاییه افزود: باید بدانیم در هر شغل و مقامی که هستیم حاضر و ناظر خداست لذا اگر به این اصل توجه شود، هیچ مشکل و ناهنجاری از طرف مردم و مسوولان ایجاد نخواهد شد.

وی با مهم دانستن خدمت به مردم گفت: هر جایی که انسان خدمت به خلق الله کند، برکت و امنیت اجتماعی حادث خواهد شد، لذا می‌بینیم امام راحل با آن همه عظمت علمی، فقهی و عرفانی می فرمایند به من خدمتگزار بگویید، زیرا خدمتگزاری به مردم بالاترین ارزش اجتماعی است.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن خدمت به مردم تأکید کرد: باید بدانید خیلی از کسانی که به ما مراجعه می کنند، دانش و تجربه دادگاه را ندارند لذا دادگاه باید پناه این افراد باشد و کار مردم راه بیفتد زیرا مردم غالبا قانون را نمی‌دانند و سعه صدر آن ها بعضا کم است.

وی تصریح کرد: همه ما موظف به اجرای تکالیف خود هستیم و اگر به تکلیف خود عمل کنیم مشکلی در عرصه جامعه نخواهیم داشت.

آیت الله علما اظهار داشت: یکی از بهترین نعمت های جامعه ما، نعمت الگو است، زیرا الگوهای بی نظیری داریم که جهانی تشنه اندیشه و عدالت آن هاست.

وی با دعوت از قضات و مسوولین دادگستری برای الگو قراردادن ائمه معصومین (ع) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) همه اقشار مختلف مردم آن زمان را تحت پوشش قرار داد و تربیت کرد و با عدالت الهی آشنا کرد.

قبل از سخنان آیت الله علما، «پرویز توسلی زاده» رییس کل دادگستری کرمانشاه گزارشی از عملکرد این نهاد را ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله بهشتی در شامگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و در حین سخنرانی بر اثر انفجار بمب کارگذاری شده توسط منافقین کوردل به همراه جمعی از اعضا حزب به شهادت رسیدند.
به همین مناسبت یکم تا هفتم تیر ماه هر سال به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha