یک‌ هزار میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی مهریز یزد نیاز است

یزد - ایرنا - رییس اداره امور آبفای مهریز گفت: برای اصلاح ۸۰ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی روستایی و شهری این منطقه یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، مصطفی مهدوی‌زاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان افزود: هم‌اکنون به دلیل عمر طولانی و فرسودگی شبکه آبرسانی، ۲۸ درصد در محدوده شهری و در 60 درصد در مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز آب تولیدی هدر می‌رود.

وی اظهار کرد: در یکسال گذشته برای اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۳۸ کیلومتر در شهر و در مناطق روستایی شهرستان به طول یک هزار و ۱۸۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.

این مسئول میزان بدهی مشترکان آب شهرستان در مجموع شهر و مناطق روستایی به اداره آبفا را ۶۵ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: حدود ۳۵ میلیارد ریال مربوط به بدهی شهرداری و بقیه مربوط به افراد حقیقی و حقوقی است که باید در این خصوص اقدام مناسب داشته باشند.

مهدوی‌زاده در ارتباط با طرح فاضلاب شهر مهریز نیز گفت: تاکنون ۳۵ درصد شبکه داخل شهر در محلات مختلف انجام و انشعابات آن برای شهروندان نصب شده و همچنین تصفیه خانه آن در مراحل پایانی ساخت است.

به گفته این مسئول هم‌اکنون ۲۰ روستا در بخش مرکزی به خصوص در دهستان‌های تنگچنار و میانکوه دچار کمی آبی هستند که برای تامین آب شرب مورد نیاز آنها با تانکر صورت می‌گیرد.

مهدوی‌زاده بیان کرد: عمده مشکل در شهرستان این است که باوجود تامین آب مورد نیاز به خصوص در مناطق روستایی در بخش مرکزی شاهد مصرف بی رویه آب توسط مردم هستیم و باید برای حل مشکل همه شهروندان و روستائیان صرفه جویی و استفاده مناسب داشته باشند.

وی گفت: در مجموع مشکلی در آب شرب نیست و معضل اصلی عدم رعایت درست و همیشگی الگوی مصرف آب توسط برخی از مشترکان به خصوص در سطح مناطق روستایی و دهستان‌های تابعه منطقه است که اگر همه همکاری کنند مشکل خاصی نیست.

هم‌اکنون آب مورد نیاز ۳۵ هزار و ۲۱۵ مشترک در بخش‌های مختلف در شهر و مناطق روستایی مهریز با ۱۸ حلقه چاه تامین می‌شود و حوزه شهری مهریز از سه محله اصلی بغداد آباد، مزویر آباد و مهرپادین تشکیل شده است.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و ۳۰ درصد جمعیت شهرستان در دهستان‌های خورمیزات، تنگچنار، ارنان، میانکوه و بهادران زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha