فرماندار: مهریز با کمبود ۸۰ لیتر آب در هر ثانیه روبروست

یزد- ایرنا - فرماندار مهریز گفت: این شهرستان به طور متوسط در هر ثانیه به ۲۵۰ لیتر آب شرب نیاز دارد که هم‌اکنون فقط ۱۷۰ لیتر آن تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ( آبفا ) استان یزد در خصوص بررسی مشکات کمبود آب شهرستان افزود: برای جبران کمبود آب در برخی مناطق شهر به خصوص در روستاها با وجودی که هنوز فصل تابستان فرا نرسید، به همکاری مردم ومسوولان نیاز است .

وی ادامه داد: در این خصوص تاکنون جلسات متعددی با اعضای ستاد مدیریت بحران و مسوولان آب و فاضلاب شهرستان برگزار شد که بدون شک علاوه بر برنامه‌ریزی و اقداماتی که از جانب مسوولان باید صورت گیرد به یک همت و عزم همگانی در استفاده بهینه از منابع آبی موجود نیاز است .

این مسوول اظهارکرد: باید منابع آبی محدود منطقه از سوی عموم مردم و مشترکان در شهر و روستاها برای برون‌رفت از کمبود آب مدیریت شود و همه نسبت به صرفه‌جویی در استفاده از آب همکاری لازم را با مسوولان داشته باشند تا شرایط عادی شود.

زارع زاده مهریزی اظهار کرد: برای روستاهایی که از هم‌اکنون مشکل کمبود آب دارند نسبت به تامین آن با تانکرهای سیار اقدام می‌شود ولی در شهر باید همه صرفه‌جویی را محور همکاری  قرار خود دهند که همکاری‌ها نقش مهمی در غلبه بر مشکل موجود دارد.

در این نشست اصغر ریاضتی مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال زارعی جاری به اهمیت همکاری مردم با مسوولان به خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت منابع موجود با فرهنگ‌سازی اشاره کرد.

همچنین اول اردیبهشت‌ماه جاری مدیر اداره آب و فاضلاب مهریز گفته بود: هم‌اکنون اهالی ۱۹ روستای بخش مرکزی در دهستان‌های خورمیزات، میانکوه و تنگچنار این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

محمدرضا موحد افزود: برای تامین آب شرب مورد نیاز اهالی این مناطق با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران با تانکر نسبت به آبرسانی اقدام شد.

مدیر اداره آبفای مهریز ۲۲ فروردین‌ماه امسال گفته بود: سال گذشته ۳۷ میلیارد ریال بودجه استانی صرف اجرای طرح‌های آبرسانی این شهرستان شد.

موحد با اشاره به اینکه این طرح‌ها شامل اصلاح، توسعه، خط انتقال و تجهیزچاه‌های زیرپوشش در منطقه است افزود: در این مدت سه هزار و ۸۰۰ متر نسبت به اجرای خط انتقال آب در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی  اقدام شد.

هم‌اکنون ۲۱ هزار مشترک آب در شهر و ۱۳ هزار مشترک در روستاهای مهریز زیر پوشش شرکت آبفای شهرستان هستند .

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha