۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85484477
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

خاطرات جامعه قرآنی یزد با شهید جمهور در سفر استانی

یزد- ایرنا- آیت‌الله شهید سید ابراهیم رییسی در سفر دیماه ۱۴۰۱ به استان یزد، "طرح بالندگی ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به یاد ۴۰۰۰ شهید استان" را عملیاتی کرد؛ شهید جمهور در آن مراسم در میان اعضای جامعه قرآنی یزد حاضر شد و خاطرات ماندگاری را رقم زد که هرگز از دل و جان فعالان این حوزه پاک نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح بزرگ بالندگی چهار هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان چهار هزار شهید استان یزد در دولت سیزدهم و همزمان با سفر استانی رییس جمهور آیت الله شهید رییسی در دیماه ۱۴۰۱ رونمایی شد؛ این طرح به مدت چهار سال طراحی شده و با هدف ایجاد زمینه انس با قرآن کریم برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعالیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت چهار هزار نفر حافظ کل قرآن کریم در افق ۱۴۰۴ استان یزد در حال اجراست.

شهادت این سید خدمتگزار و مردمی، موجی از غم و اندوه را در میان مردم ایران رقم زد و آنهایی که خاطرات شیرینی از شهید رییس داشتند بیشتر رنجیده خاطر شدند؛ خاطراتی که تا ابد ماندگار خواهد ماند.

خبرنگار ایرنا به همین منظور به سراغ پنج نفر از فعالان قرآنی که در نشست رونمایی این طرح در سفر رییس جمهور شهید به استان دارالعباده یزد حضور داشتند، رفته است.

پیشکسوت قرآنی و مدیر موسسه قرآن و عترت قاریان و حافظان استان یزد با تسلیت درگذشت شهادت گونه آیت الله رییسی و همراهانشان به مردم عزیز استان، گفت: ایشان همواره به آموزش و فعالیت های قرآنی توجه ویژه ای داشتند و تلاش های شبانه روزی و مردمداری شهید رییسی در راستای قرآن بود .

محمد حسین صباغ افزود: برخی فقط به خواندن قرآن اکتفا می کنند و برخی از افراد نیز علاوه بر خواندن به مفاهیم قرآن نیز توجه دارند اما عمل به قرآن را فقط تعداد کمی از افراد دارند که شهید دکتر رییسی رحمت الله علیه عمل به دستورات قرآن را سرلوحه کارهای خود داشت .

خاطرات جامعه قرآنی یزد با شهید جمهور در سفر استانی

وی اظهار داشت: خدمت به مردم و پیاده کردن دستورات دینی یکی از مصداق های بارز عمل به دستورات قرآن است و صفت ویژه ایشان به نظر من عمل به قرآن بود و همه ما نیز باید از ایشان تاسی کنیم و در همین راستا گام برداریم و اگر کسی به عنوان قاری قرآن فعالیت دارد اما پیرو ولایت نباشد هیچ ارزشی ندارد و از نکات بارز اخلاقی ایشان ولایت پذیری بود.

خاطرات جامعه قرآنی یزد با شهید جمهور در سفر استانی

مدیر مجتمع قرآنی حافظان نور یزد نیز به ایرنا گفت: بنده یکی از فعالین جامعه قرآنی هستم که در محضر ایشان حضور داشتم و به عنوان دیدار رییس جمهور با حافظان وقاریان و رونمایی از طرج چهار هزار حافظ انجام شد و ایشان علی رغم خستگی سفر اما با نهایت صبر و حوصله نشستند و سخنان فعالان قرآنی این استان را گوش کردند و دستورات لازم را برای پیگیری صادر کردند.

طیبه نصیری افزود: در همان نشست کوتاه نور امیدی در دل همه دوستان قرآنی ما تابیدن گرفت و مجدد انرژی خاصی گرفتیم و ایشان با تمام وجودشان به ما انگیزه داد و این اقدام بعد از بی مهری هایی که در دوره های قبل صورت گرفته بود بسیار اثر بخش و امید آفرین بود.

خدمت به مردم و پیاده کردن دستورات دینی یکی از مصداق های بارز عمل به دستورات قرآن است و صفت شهید رییسی، عمل به قرآن بود و همه ما نیز باید از ایشان تاسی کنیم

وی اظهار داشت: اگر چه دست ریاست جمهوری خالی بود و کمک مالی نشد اما با نگاه خستگی ناپذیر و روحیه جهادی ایشان ما دوباره نیروی مجددی گرفتیم و در راه قرآن فعالیتی دوباره را آغاز کردیم و چنین انسانی پاداشی جز شهادت ندارد و انشاالله که خداوند به ما هم صبر بدهد تا این فقدان را تحمل کنیم.

فعال قرآنی استان و قائم مقام اتحادیه قرآنی استان یزد نیز به ایرنا گفت: آیت الله شهید رییسی این طرح را به عنوان باقیات الصالحاتی برای خود در استان یزد رونمایی کرد و سپس نشستی با فعالان قرآنی داشت و علی رغم خستگی سفر اما برنامه را تغییر نداد این اهمیت جامعه قرآنی برای ایشان را نشان داد .

خاطرات جامعه قرآنی یزد با شهید جمهور در سفر استانی

محمد شایق افزود: فعالیت من در سه دوره ریاست جمهوری قبل نیز بوده است و در دوران نزدیک به ساله آیت الله رییسی قابل مقایسه با قبل نیست و فعالیت های قرآنی در این دوره بسیار زیاد شد و رشد فوق العاده ای داشت و اهتمام ویژه ای توسط ایشان و استاندار یزد نسبت به قرآن صورت گرفت .

وی اظهار داشت:برای طرح چهار هزار حافظ در استان یزد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و در حال حاضر جزء ۶ و ۷ قرآن کریم در حال انجام است همچنین این طرح توسط خود ایشان پیشنهاد شد و پیوند بین شهید و حافظ قرآن در طرح بالندگی چهار هزار حافظ و چهار هزار شهید و پیوند بین این ۲ با پیشنهاد رییس جمهور شهید بود .

پیشکسوت قرآنی و مشاور عالی استاندار یزد نیز به ایرنا گفت: طرح بالندگی چهار هزار شهید، چهار هزار حافظ قرآن کریم از اقدامات ابتکاری بود که در این دولت انجام شد و تا سال گذشته افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر برای حضور در این طرح در یزد و ۱۱ شهرستان استان نام نویسی کردند.

مهدی تقوایی افزود: برای اجرای این طرح ، مجموعه های قرآنی و مردمی این استان همکاری دارند و حتی در روستاهای دور از مرکز نیز این طرح اجرا شد و با توجه به اجرای موفق این طرح به عنوان الگو در سطح کشور نیز اجرایی خواهد شد.

خاطرات جامعه قرآنی یزد با شهید جمهور در سفر استانی

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ، حفظ قرآن به تنهایی نیست و این دوره ها همراه با تدبر در مفاهیم کاربردی و قابل اجرا در زندگی امروزی در قالب بسته‌های آموزشی متنوع برگزار شد .

مشاور عالی استاندار یزد گفت: طرح معنوی چهار هزار شهید، چهار هزار حافظ قرآن کریم در این استان با هدف ترویج معارف دین و تقویت انس و الفت نسل جوان با کلام وحی و تقویت بنیان‌های الهی با حمایت رییس جمهور شهید برگزار شد.

خاطرات جامعه قرآنی یزد با شهید جمهور در سفر استانی

محمدرضا خوش قلب. پیشکسوت قرآنی استان یزد نیز به ایرنا گفت: در جلسه نخبگان فرهنگی و جبهه انقلاب با رییس جمهور تلاوت داشتم و ایشان عنایت خاصی داشت و من را مورد تفقد قرار داد همچنین دیداری هم برای رونمایی طرح ۴ هزار شهید بودیم که در نمازخانه بدون تکبر حضور یافت .

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha