۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 84495266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان مهریز روزانه ۴۰ مترمکعب بر ثانیه کمبود آب دارند

یزد- ایرنا- مدیر شرکت آب و فاضلاب مهریز گفت: به دلیل بارش کم و تداوم خشکسالی، شهروندان منطقه روزانه با ۴۰ مترمکعب بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، رضا موحد روز چهارشنبه  در نشست با خبرنگاران شهرستان افزود: روزانه مشترکان زیرپوشش به ۲۳۰ مترمکعب بر ثانیه آب نیاز دارند که هم‌اکنون  تنها ۱۹۰ مترمکعب بر ثانیه آن تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با وجودی که در فصل پاییز و خنک شدن تدریجی دمای هوا قرار داریم ولی هنوز حدود ۳۰ روستا در بخش مرکزی به خصوص در دهستان‌های میانکوه و خورمیزات دچا مشکل کمی آبی شدید هستند.

این مسئول اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال سه میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب آب از ۱۷ حلقه چاه در شهرستان تولید شده که یک میلیون و ۸۸ هزار مترمکعب آن از طریق آب انتقالی تامین شده است.

موحد بیان کرد: برای کمک به روستاییان و تامین آب مورد نیاز در شهرستان نسبت به اجرای طرح سهمیه‌بندی و همچنین آبرسانی سیار با تانکر اقدام شده و باید مردم نسبت به استفاده بهینه اقدام کنند.

وی، مشترکان زیرپوشش را  ۳۳ هزار و ۵۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: ۲۱ هزار اشتراک از این تعداد در حوزه شهری شامل ۱۶ هزار اشتراک مسکونی و حدود پنج هزار اشتراک صنعتی، تجاری، تولیدی و دامی است .

شهرستان مهریز ۵۵ هزار نفر  جمعیت دارد که ۳۰ درصد در دهستان‌های خورمیزات، تنگچنار، ارنان، میانکوه و بهادران زندگی می‌کنند، و شهر مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha