۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85125156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تابستان در بهار؛ مازندران برمدار ۳۶ درجه

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85125156
تابستان در بهار؛ مازندران برمدار ۳۶ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به جنوبی شدن جریانات هوا و تداوم روند افزایشی دما تا روز چهارشنبه هفته جاری، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای این استان به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی تا یک هفته آینده سامانه بارشی در مازندران فعال نخواهد بود اما به علت شرایط فصلی در ارتافاعات در ساعات بعدازظهر رشد موقتی ابر و رگبار پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که دمای هوا در مناطق مختلف مازندران از امروز تا روز چهارشنبه روند افزایشی را در پیش بگیرد و این افزایش دما در طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه محسوس تر است و میانگین دمای هوا به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چندین درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۴ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش یابد.

همچنین طبق این جدول، میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۷ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش می یاید. دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای در چند روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوای این مناطق نیز از ۲۴ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز چهارشنبه بین ۲۶ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روزهای دوشنبه و سه شنبه را صاف تا نیمه ابری با افزایش تدریجی و محسوس دما و وزش باد و بیشینه دما در شهرهای مرکزی و شرقی را بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی کرد.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر بویژه در مناطق غربی با رگبار باران و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

هواشناسی پیش بینی کرد که از عصر پنجشنبه تا روز جمعه با ورود سامانه جدید، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد را در مناطق مختلف مازندران شاهد خواهیم بود و از شدت گرمای هوا نیز کاسته خواهد شد بگونه ای که میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۰ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز چهارشنبه، با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه، به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز چهارشنبه، با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر کاهش خواهد یافت. میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز از ۲۶ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز چهارشنبه با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۲۱ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

شرایط جوی مازندران در روز پنج‌شنبه صاف تا نیمه ابری با کاهش شدت گرما و از بعدازظهر با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد گاهی به نسبت شدید و در روز جمعه نیز
نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما، رگبار پراکنده باران، وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۰.۴ و کلاردشت با ۲۲.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج کوتاه، باد متوسط تا ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha