هوای مازندران بر مدار ۴۰ درجه

۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85165531
هوای مازندران بر مدار ۴۰ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار الگوی تابستانه و گرم‌تر شدن هوا بویژه در طی امروز، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران در روز جاری به ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد و شهروندان این استان گرم‌ترین روز هفته را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با استقرار الگوی تابستانه و گرم‌تر شدن هوا، شهروندان مازندرانی امروز دوشنبه یکی از روزهای گرم تیرماه را تجربه خواهند گرد بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی به ۳۸ تا ۳۹، در مناطق غربی به ۳۵ تا ۳۶ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که از روز سه شنبه با وزش باد به نسبت شدید موقتی، از شدت گرمای هوا نیز کاسته خواهد شد و از شب با افزایش ابر در مناطق غربی شاهد رگبار باران و رعد و برق پراکنده خواهیم بود.

هوای مازندران بر مدار ۴۰ درجه

کاهش ۱۰ تا ۱۳ درجه ای دمای هوا

طبق پیش بینی هواشناسی از فردا سه شنبه تا روز پنجشنبه دمای هوا در مازندران روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و بیشترین میزان کاهش دما نیز در روز چهارشنبه اتفاق خواهد افتاد بگونه ای که دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۶ تا ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۵ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در زطی امروز، با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه بین ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

روند کاهشی دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز محسوس تر از سایر مناطق خواهد بود بگونه ای که دمای هوا این مناطق از ۳۲ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با ۱۱ تا ۱۳ درجه کاهش در روز چهارشنبه بین ۲۰ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان مازندران نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات با پدیده مه گرفتگی، وزش باد، ‌رگبار پراکنده باران و با کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و از اواخر شب بتدریج با وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر، در روز سه‌ شنبه نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی به نسبت شدید، کاهش شدت گرما و از اواخر روز با رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، رگبار باران و وزش باد و در روز پنجشنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود با رگبار پراکنده باران و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا روز یکشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در مناطق غربی گاهی با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که کیاسر با ثبت دمای ۳۸.۱ و کلاردشت با ۲۹.۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود چهار درجه افزایش خواهد یافت.

دریای خزر در روز جاری نیز دارای موج کوتاه گاهی با افزایش موج همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha