نماینده بروجن:طرح راه‌آهن یکی از اولویت چهارمحال و بختیاری در بخش حمل و نقل است

شرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن یکی از اولویت چهارمحال و بختیاری در حوزه پروژه‌های مرتبط با راه و حمل و نقل است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری از معدود استان‌های کشور است که هنوز به شبکه ریلی ایران وصل نشده است.

وی وصل شدن چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور را عامل ایجاد ظرفیت بالا برای توسعه اقتصادی استان و ساکنان آن دانست و افزود: اُمید است براساس قول مشاوران، کارفرما و دست‌اندرکاران مرتبط با طرح راه‌آهن، بتوانیم سال آینده شاهد اتصال راه‌آهن باشیم، هر چند ادامه راه‌آهن به سمت بندر امام و جنوب کشور ضروری است.

جعفری تصریح کرد: در سه سال اخیر بعد از آب، بیشترین اعتبارات به حوزه راه‌آهن استان داده شده است و در این مدت برای راه‌اندازی قطار برقی تهران به اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان پیگیری شد.

وی با اشاره به تردد شبانه‌روزی ۳۵ هزار دستگاه انواع خودرو در جاده بروجن به لردگان به خوزستان یادآور شد: تکمیل نهایی و بهره‌برداری از این جاده جزو دغدغه‌های اصلی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام جاده بروجن به مبارکه در حوزه شهرستان بروجن از سمت این شهرستان اظهار داشت: قطعه نخست چهارخطه گندمان به بلداجی امسال تکمیل و بهره‌برداری و به جاده شهرکرد به ناغان متصل می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح جاده دسترسی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بروجن گفت: قسمت‌هایی از جاده‌های فرعی این طرح باقی‌مانده که در دست اقدام است.

جعفری ترمیم جاده محله صادقیه و پُل آن به‌عنوان یکی از مسیرهای پُرحادثه را ضروری اعلام و تاکید کرد: روشنایی این مسیر انجام و از اعتبارات در اختیار نمایندگان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آن اختصاص داده شد تا نقاط حادثه‌خیز جاده رفع و روشنایی آن تامین شود.

وی افزود: تمامی جاده‌های مبادی اصلی ورودی و خروجی شهرستان بروجن چهارخطه شد و ارتقای وضعیت جاده‌های روستایی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به بهسازی، توسعه و ترمیم ۲۵ کیلومتر از جاده‌های روستایی این شهرستان در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: تعریض و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده بروجن به گرم‌آباد به سمیرم اصفهان انجام شده و اُمید است به استاندارد قابل‌قبول برسد.

وی یکی از راه‌های توسعه چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن را برخورداری از زیرساخت‌های مناسب دانست و یادآور شد: این استان تا سال‌های اخیر بن‌بست و از راه‌های ارتباطی به سمت استان‌های دیگر محروم بود اما هم‌اکنون در شاهراه ارتباطی فلات مرکزی ایران با بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور قرار دارد.

جعفری با اشاره به انجام فعالیت‌های مطلوب برای توسعه چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن در دهه‌های گذشته در حوزه راه‌های ارتباطی اظهار داشت: در سه سال اخیر ارتقای زیرساخت‌ها و راه‌های ارتباطی اولویت دوم نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد پایگاه‌ها و پاسگاه‌هایی در جاده بروجن به لردگان بعد از زیرساخت‌های اصلی و راه‌آهن گفت: باید مجوزهای لازم در این زمینه گرفته و نسبت به عملیاتی شدن این مهم تلاش شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی مسکن را بخش دیگر زیرساخت اعلام و تاکید کرد: برای حوزه مسکن در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه ساخت مسکن محرومان گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده هم‌اکنون تمامی شهرستان بروجن زیرپوشش خدمات اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه قرار دارد.

جعفری به پیشرفت قابل‌توجه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: تجهیز بیمارستان جدید حضرت ولی‌عصر (عج) و تجهیز این بیمارستان به دستگاه‌های آزمایشگاهی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، ام. آر. آی (MRI)، آمبولانس و دیالیز از اقدامات مهم در این حوزه به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۱۶ پانسیون برای اسکان پزشکان در بیمارستان جدید حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن یادآور شد: این بیمارستان کمبود پزشک متخصص داشت که هم‌اکنون ۱۲ پزشک متخصص برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه‌اندازی خانه‌های بهداشت روستایی، مرکز ۱۱۵ نقنه، اختصاص زمین برای احداث کلینیک تامین‌اجتماعی بروجن، افتتاح پزشکی‌قانونی تا پایان سال‌جاری و ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم‌پزشکی با تنوع رشته‌های بیشتر از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان به‌شمار می‌رود که در همین راستا خوابگاه‌ها و ساختمان‌های جدید پس از دریافت مجوز ماده ۲۳ با همکاری خیران نیک‌اندیش احداث می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزش عالی شهرستان بروجن گفت: هم‌اکنون ۲ دانشکده فنی و منابع‌طبیعی در بروجن هست که این طرح‌ها به‌مدت هفت سال راکد شده بود اما از سال گذشته تاکنون دانشکده فنی فعال شد و تا تابستان تکمیل و اماده پذیرش دانشجو برای سال‌جاری می‌شود.

جعفری به ظرفیت شهرستان بروجن در حوزه صنعت اشاره و تاکید کرد: بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری مانند فولاد، ورق خودرو، کاشی‌سازی و نساجی در این شهرستان قرار دارد.

وی تکمیل چرخه صنعت در شهرستان بروجن را ضروری دانست و افزود: هم‌اکنون تکمیل زنجیره تولید فولاد در این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا به‌زودی فولادسازی در شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی بازگرداندن واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل صنعتی در چهارمحال و بختیاری و این شهرستان را ضروری اعلام و تصریح کرد: احداث نخستین نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی استان در مجاورت فولاد سفیددشت از دیگر ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی در شهر بروجن تصویب شد.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و فرهنگ شهرستان بروجن اظهار داشت: پیگیری برای تکمیل آموزشکده فنی دختران، اختصاص اعتبار به‌منظور تکمیل فرهنگسراهای بروجن و فرادنبه، پیگیری تکمیل فرهنگسرای گندمان، اختصاص اعتبار تکمیل تالار فرهنگیان بروجن، تصویب اعتبار در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری در راستای تکمیل سالن ورزشی کانون آینده‌سازان، پیگیری رفع مشکلات فرهنگسرای بلداجی، پیگیری اختصاص اعتبار با هدف رفع مشکلات سالن بین‌المللی دوومیدانی تارتان بروجن، کمک به تامین تجهیزات ورزشی و توزیع در شهرهای شهرستان، تصویب طرح پیشران گردشگری و حمایت مالی و معنوی از هنرمندان در ۲.۵ سال اخیر با جدیت پیگیری شده است.

وی با اشاره به لزوم ارتباطات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌منظور اطلاع از مشکلات آنان گفت: شروع کار مجلس یازدهم با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نشست‌ها و جلسات مواجه شد اما به شهرها و روستاهای شهرستان بروجن مراجعه و به امور مردم رسیدگی کردم.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به فعال کردن ۲ دفتر ارتباط مردمی در بروجن و تهران برای پیگری امور شهروندان اشاره و تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۱۴ هزار درخواست مردمی به این دفاتر ارسال و تمامی آن‌ها پاسخ داده شد.

وی افزود: همچنین میز خدمت و ارتباط صمیمی با مردم در محله‌ها و مسجدهای شهرستان بروجن برگزار و طرح خدمت‌رسانی به شهرهای حوزه‌های انتخابیه در سفرهای مختلف با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط اجرایی شده است.

جعفری تصریح کرد: در ۱.۵ سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال با کمک بخش‌های غیردولتی و مجموعه‌های دیگر تسهیلات اشتغال‌زایی به بانوان سرپرست خانوار شهرستان بروجن پرداخت توزیع شد، هر چند آن‌قدر مشکلات و چالش بیکاری زیاد است که این مبلغ به چشم نمی‌آید.

وی با اشاره به کمک به شهرداری‌ها و مراکز خیری و عام‌المنفعه شهرستان بروجن در ۲.۵ سال اخیر یادآور شد: در این مدت رؤسای سه قوه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و شهرستان بروجن برای نخستین بار میزبانی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، نایب‌رییس اول مجلس یازدهم، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور، رییس بهزیستی ایران، رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیران عامل برخی بانک‌های ایران و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده رییس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم در سفر به استان را بر عهده داشت.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که بیشترین اسکان عشایر کشور را دارد که در بخش‌هایی از شهرستان بروجن به‌ویژه در سبزکوه، چغاخور، گندمان و بلداجی هم حضور دارند.

وی گفت: در این راستا واگذاری پنل‌ها و آبگرمکن‌های خورشیدی برای عشایر در سفر رییس سازمان امور عشایر کشور به چهارمحال و بختیاری مصوب و قرار شد اختصاص اعتبار برای ترمیم ایلراه‌ها عشایری و تامین آب آشامیدنی مطمئن برای جامعه عشایری به‌منظور افزایش تولیدات آن‌ها اقدام شود.

جعفری همدلی و وفاق را عامل اصلی پیشرفت مسوولان و جامعه اعلام و تاکید کرد: فرصت خدمتگزاری به مردم بی‌بدیل و بی‌نظیر است و باید از این فرصت بهره‌گیری شود.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha