نماینده مجلس: آب مهمترین نیاز برای توسعه چهارمحال و بختیاری  است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: آب کلیدواژه و مهمترین نیاز برای تسریع در روند توسعه کشور و چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: در همین راستا تامین آب پایدار برای بخش‌های مختلف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی به‌ طور خاص در دستور کار نمایندگان استان در مجلس قرار دارد.

جعفری به لزوم استفاده پساب برای تامین آب مورد نیاز در تمامی فولادها و صنایع آب‌بَر اشاره و تصریح کرد: در این زمینه کارخانه‌های فولاد و ورق خودرو در سفیددشت از پساب فاضلاب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع موجود در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن، یادآور شد: تکمیل زنجیره تولید از مهم‌ترین نیازها در حوزه صنایع استان به‌شمار می‌رود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار ۴۳ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان اظهار داشت: هم‌اکنون کارخانه‌های تولید فولاد، ورزق خودرو، موکت و بزرگ‌ترین صنایع نساجی کشور و استان در این منطقه استقرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های انتقال آب بین‌‍‌حوضه‌ای کشور به‌ویژه از چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران در سال‌های گذشته گفت: اجرای این طرح‌ها به‌صورت غیرعلمی و غیرکارشناسی باعث بروز پدیده خشکسالی در این استان شده است.

جعفری تونل‌های کوهرنگ ۱، ۲ و بهشت‌آباد را از نمونه‌های طرح‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی انتقال آب بین‌‍‌حوضه‌ای از چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی اعلام و تصریح کرد: در این طرح‌ها حتی یک لیتر آب برای مردم این استان به‌عنوان سرچشمه و استان مبدأ لحاظ نشده است.

وی یادآور شد: طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در بخش طرح‌های انتقال آب بین‌‍‌حوضه‌ای کشور انجام و گزارش آن از صحن علنی مجلس شورای اسلامی خوانده شد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در بخش طرح‌های انتقال آب بین‌‍‌حوضه‌ای کشور در مجلس شورای اسلامی انجام شد و به قوه قضاییه ارسال شده است.

وی با اشاره به چهار خطه بودن جاده‌های ورودی و خروجی شهرستان بروجن گفت: در سال‌جاری آسفالت و بازسازی ۲۵ کیلومتر راه روستایی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت که در حال اجرا است.

جعفری کشاورزی و دامپروری را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ظرفیت‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری اعلام و تاکید کرد: در افزون‌بر چهار دهه گذشته نسبت به این موضوع غفلت اما در دولت سیزدهم توسعه گلخانه‌ها، تامین زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق در مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری و اجرای روش‌های آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته و به آن توجه جدی شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۱ طرح آبخیزداری در شهرستان بروجن با اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به عقب‌ماندگی‌های تاریخی در حوزه آموزش عالی، بهداشت و درمان این شهرستان اشاره و تصریح کرد: پس از ۳۱ سال تلاش و پیگری مجوز ارتقای دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم‌پزشکی صادر شد.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان بروجن در حوزه گردشگری سلامت یادآور شد: در این حوزه اقدامات مناسبی انجام شده و زیرساخت‌های لازم در حال مهیا شدن است.

جعفری اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان حتی یک دستگاه ام. آر. آی. (MRI) در بیمارستان بروجن وجود نداشت که این تجهیزات ۱.۵ سال قبل در این بیمارستان مستقر شد.

وی گفت: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان بروجن قرار شد تا سایر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بروجن تامین شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسکن مهر در محله‌های منظریه شهرکرد و الهیه بروجن از ۱۵ سال قبل آغاز شد اما هنوز زیرساخت‌های الهیه با بیش از هفت هزار نفر جمعیت در برخی امور مانند شبکه جمع‌آوری فاضلاب انجام نشده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در سه سال اخیر ۱۹۴ میلیارد ریال از ردیف‌های اعتباری مختلف به ورزش شهرستان بروجن تزریق شد.

جعفری تصریح کرد: همچنین از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در سفر رییس بنیاد مستضعفان کشور به بروجن یک‌هزار تُن سیمان ویژه طرح‌های عمرانی شهرستان بروجن اختصاص یافت که از این محل تاکنون ۵۰۰ تُن برای مصلای‌ها، امام‌زاده‌ها، مراکز فرهنگی، بهداشتی، پایگاه‌های برگزاری نماز جمعه، شهرداری‌ها و گلزارهای شهدا توزیع شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن مانند بخش مسکن، جاده‌سازی، طرح‌های انتقال آب، راه‌آهن، صنعت، توسعه روستاها و شهرها، برق‌رسانی، گازرسانی و حوزه‌های دیگر در سه سال اخیر به‌ویژه در دولت سیزدهم یادآور شد: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با هدف تولید انرژی پاک به‌منظور کاهش مصرف گاز و جلوگیری از قطع گاز واحدهای تولیدی در زمستان با جدیت در حال پیگیری و اجرا قرار دارد.

جعفری با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌های گروهی برای تسریع در روند دستیابی به شاخص‌های توسعه‌ای اظهار داشت: ارتباط قوی‌تر و بیشتر با خبرنگاران از مهم‌ترین نیازها برای شناسایی و انعکاس مشکلات و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع آن به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha