استاندار: روند اجرایی پروژه راه‌آهن کرمانشاه - اسلام آبادغرب کُند است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: روند اجرایی پروژه راه‌آهن کرمانشاه - اسلام آبادغرب کُند است و باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت شتاب بخشی به این پروژه استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه و عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن‌ کرمانشاه - اسلام‌آبادغرب، افزود: پیگیری برای جذب اعتبارات ملی و تسریع در تکمیل پروژه مهم راه آهن غرب،کرمانشاه - خسروی یک پروژه مهم در پیشرفت کرمانشاه است.

وی تاکید کرد: راه آهن غرب یکی از ضرورت‌های مهم برای پیشرفت و رشد کشور و به طور خاص استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: امروز به صورت میدانی از بخش‌های مختلف این پروژه شامل تونل‌ها، پل‌ها، زیرسازی‌ها و ریل گذاری‌های انجام گرفته با حضور دست‌اندرکاران این پروژه بازدید به عمل آمد.

صحرایی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری بیشتر و جذب اعتبارات ملی بتوانیم با شتاب بیشتری روند اجرایی این پروژه بسیار مهم و اثرگذار را دنبال کنیم و غرب کشور و استان کرمانشاه از برکات آن بهره‌مند شوند.

استاندار کرمانشاه در این برنامه کاری از مرحله یک پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت این طرح را بررسی و پیگیری کرد.

به گزارش ایرنا، مرحله نخست پروژه شامل قطعه کرمانشاه تا اسلام آبادغرب به طول ۱۱۰ کیلومتر است که در بخش زیرسازی ۸۳ درصد پیشرفت دارد.

کل پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی ۲۶۱ کیلومتر است که حدود ۳۶ درصد پیشرفت دارد.

در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه آهن غرب از ایستگاه فیروزان تا خسروی اختصاص پیدا کرده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

هم اکنون قطار تهران - مشهد هر ۲ روز یکبار از ایستگاه کرمانشاه حرکت می‌کند.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha