۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85480774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جانباز ۷۰ درصدی در چهارمحال و بختیاری به یاران شهیدش پیوست

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: جانباز ۷۰ درصد ضایعه نخاعی، رزمنده دلاور دفاع مقدس مجید حسن‌پور پس از سال‌ها صبر بر جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اسماعیل عسگری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: آیین تشیع این شهید گرانقدر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ از گلزار شهدای آلونی تا میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود و سپس در جوار هم‌رزمان شهیدش در گلزار شهدای زادگاهش روستای باغ بهزاد از توابع شهرستان خانمیرزا به خاک سپرده خواهد شد.

وی افزود: شهید حسن‌پور متولد ۲ فروردین ۱۳۴۷ بود که به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در خط پدافندی فاو بر اثر اصابت ترکش به نخاع و شیمیایی به فیض جانبازی نائل شد و پس از تحمل ۳۶ سال جراحات به یادگار مانده از جنگ در شامگاه روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه، جام شهادت را سر کشید.

به گزارش ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری در هشت سال مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام اسلامی کردند، همچنین حدود ۴۰ هزار رزمنده از این استان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۶ رزمنده شهید، هفت هزار و ۵۰۰ نفر جانباز و نزدیک به ۵۰۰ نفر آزاده شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha