۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۵
کد خبر: 82466497
T T
۰ نفر

بهار 96 در كرمانشاه با صدای سوت قطار

۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۵
کد خبر: 82466497
بهار 96 در كرمانشاه با صدای سوت قطار

كرمانشاه- ایرنا- بهره برداری از راه آهن غرب كشور یكی از مطالبات اساسی مردم استان كرمانشاه در سال های اخیر بوده كه در دولت یازدهم تحقق خواهد یافت و مردم استان در اواخر فروردین صدای سوت قطار را خواهند شنید.

به گزارش ایرنا، این طرح ملی به گفته مسئولان اوائل سال 96 به بهره برداری خواهد رسید تا مردم استان پس از سالها انتظار شاهد صدای سوت قطار در كرمانشاه باشند.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری كرمانشاه، از ایستگاه فیروزان ملایر در استان همدان تا كرمانشاه 100 كیلومتر است كه تاكنون 11 كیلومتر آن ریل گذاری شده و برای 50 كیلومتر دیگر نیز ریل تامین شده است.
مجتبی نیك كردار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش بزرگی از زیرسازی مسیر ریل انجام شده ضمن اینكه ساختمان ایستگاه راه آهن كرمانشاه نیز 65 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
او تعیین زمان 31 فروردین 96 برای افتتاح راه آهن كرمانشاه را به دلیل ایجاد فشار برای تسریع در روند كارها عنوان كرد و گفت: حتی اگر در 31 فروردین كار آماده نشود به احتمال 99 درصد راه آهن كرمانشاه در بهار 96 افتتاح خواهد شد.
نیك كردار، وضعیت بودجه ای این پروژه را خوب عنوان كرد و افزود: امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شد كه به تدریج به صورت سهام و اوراق مشاركت پرداخت می شود.
استاندار كرمانشاه هم در آخرین جلسه شورای اداری استان كه روز چهارشنبه در سرسرای شهدای دولت برگزار شد، اعلام كرد: یكی از طرح های بزرگی كه قرار است سال آینده با حضور رییس جمهوری به بهره برداری برسد، پروژه راه آهن غرب، قطعه ملایر به كرمانشاه است.
اسدالله رازانی افزود: این پروژه بزرگ كه عملیات اجرایی آن از سال 82 آغاز شده هم اكنون با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و كار ریل گذاری 11 كیلومتر آن از سمت كرمانشاه انجام شده است.
رازانی همچنین از حمل 6 هزار تن ریل به كرمانشاه خبر داد و گفت: پنج تیم زبده هم در حال انجام كار ریل گذاری هستند تا این پروژه در اواخر فروردین و یا نهایتا هفته اول اردیبهشت به اتمام برسد.
وی با بیان اینكه در دولت تدبیر و امید بیش از 700 كیلومتر راه آهن ساخته شده كه 200 كیلومتر آن در كرمانشاه بوده است، گفت: تا پایان عمر دولت یازدهم هفت مركز استان شامل كرمانشاه، همدان، خرم آباد، سنندج، ارومیه، اردبیل و رشت به شبكه حمل و نقل ریلی متصل خواهند شد.
رازانی افزود: اگر ادعا كنیم كه راه آهن سرنوشت سازترین اقدام زیربنایی در استان است ادعای گزافی نیست چرا كه از دلایل توسعه نیافتن استان و مزمن شدن پاره ای از مشكلات نبود خطوط ریلی در استان بوده و هست.

** انجام 98 درصد از زیرسازی های راه آهن كرمانشاه
پیش از این وزیر راه و شهرسازی در 21 بهمن 95 در بازدید از پروژه راه آهن كرمانشاه از انجام 98 درصد از زیرسازی این پروژه خبر داده بود.
به گفته عباس آخوندی، تمام ریل مورد نیاز این پروژه به صورت یك جا خریداری شده و در تامین ریل مشكلی وجود ندارد.
او همچنین اتصال ریل كرمانشاه به خسروی و كشور عراق را یكی از برنامه های این وزارتخانه دانست و گفت: اتصال ریل كرمانشاه به اسلام آبادغرب و خسروی در برنامه است و مشكل قرارداد این پروژه ملی حل شده و كارگاه آن نیز فعال شده است.
استان كرمانشاه دارای 2 میلیون نفر جمعیت است كه در 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا زندگی می كنند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر