استاندار کرمانشاه: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه طی هفته دولت در استان افتتاح می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در هفته دولت امسال نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افتتاح پروژه تولیدی، عمرانی و خدماتی داریم که مهمترین آنها در زمینه‌های ذوب‌آهن، صنایع پتروشیمی و راه‌اندازی کارخانه‌های راکد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدطیب صحرایی» چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن با سرعت قابل قبول بالاتر از میانگین کشوری در استان در حال ساخت و ساز است، افزود: در یک توافق با بانک مسکن بیش از هشت هزار میلیارد تومان تزریق منابع به نهضت ملی مسکن کرمانشاه اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی دولت آباد شهر کرمانشاه را پس از ۲.۵ سال توقف با سرعت خوبی آغاز کرده است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: زمینی که جزء مقدمات ساخت مسکن است اکنون از تخصیص ۱۰ درصد به بالای ۱۰۰ تخصیص رسیده است به این معنا که برای مراحل بعد زمین شناسایی شده و آماده ساخت و ساز است.

وی در ادامه با اعلام اینکه نزدیک به ۷۰ پروژه راکد در استان با بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی شناسایی شده است، گفت: برای راه اندازی این پروژه‌ها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با پیگیری‌های به عمل آمده تا پایان سال جاری از نیمی از آنها به اتمام می‌رسند.

۲ هزار میلیارد تومان به راه آهن کرمانشاه اختصاص یافت

صحرایی یادآور شد: در پروژه راه آهن که در سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ به استان مصوب شده، با پیگیری‌های انجام شده دستور تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان برای این پروژه صادر شد و امیدواریم تا پایان سال آینده قطار به اسلام آبادغرب برسد.

وی اضافه کرد: فرودگاه کرمانشاه که چند سال گذشته باید ترمیم می‌شد، مجبور شدیم باند اصلی را کاملاً شخم بزنیم و در مناقصه با اقدامات کمکی و فنی امیدواریم تا پایان آبان ماه فرودگاه کرمانشاه فعال شود.

صحرایی عنوان کرد: اگر به دنبال شغل در استان هستیم باید برخی از آفت‌های موجود در استان را از بین ببریم.

وی در ادامه گفت: مطالعات گسترده‌ای در زمینه مدیریت معتادان متجاهر در استان انجام شد و تجربه‌های مختلفی در این زمینه کسب شد از طرفی کرمانشاه بنیه کافی برای یک طرح بزرگ برای چهار هزار معتاد متجاهر موجود در استان را نداشته است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در این مدت تلاش شده است بنیه مالی و بودجه لازم برای نگهداری از حداقل چهار هزار نفر از این معتادین متجاهر را کسب کنیم.

استاندار کرمانشاه: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه طی هفته دولت در استان افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی از شرق تا غرب استان برای اربعین در حال آماده سازی است، افزود: این مکان‌ها پس از اربعین مکان مناسبی برای توانمندسازی معتادین متجاهر خواهد بود.

صحرایی گفت: در چند روز گذشته هزار و ۴۵۰ نفر از این افراد جمع آوری شده‌اند و در مرحله اول جمع آوری، دسته‌بندی، غربالگری، سم زدایی و آماده‌سازی برای گام دوم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در گام دوم هم با همکاری فنی حرفه‌ای، اداره کار، اصناف و جهاد کشاورزی این افراد در مراکزی مثل اردوگاه‌هایی که در غرب استان آماده می‌شود مهارت آموزی خواهند شد و بنیه لازم را برای بازگشت به جامعه به دست خواهند آورد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: در گام سوم هم پس از بازگشت به جامعه باید مراقبت و همراهی اجتماعی برای این افراد اتفاق بیفتد و با مجموعه‌های مردم‌نهاد خیرین و جهادی وارد گفت و گو شدیم تا پس از وارد شدن این افراد به جامعه رها نشوند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این پروژه تخصیص داده شده است، افزود: اگر این مبلغ صرف جوان‌های آسیب دیده نشود، صنعت، کشاورزی و اصناف ما از این افراد در امان نخواهند بود زیرا کسی که دچار آسیب شده برای دزدیدن به هیچ چیزی رحم نمی‌کند پس اگر نیازمند صنعت و کشاورزی هستیم باید این افراد را ساماندهی کنیم.

۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین به کرمانشاه اختصاص یافت

صحرایی همچنین عنوان کرد: اربعین برای استان یک فرصت معنوی و مادی است. بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مازاد بر بودجه استان به کرمانشاه تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: ساختن این کشور به وسیله خودمان نیاز به همت، اراده و عزم دارد. ما خود را امروز با کشورهای تراز اول دنیا مقایسه می‌کنیم که این از بلند همتی ماست.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در سده‌های گذشته هیچ کشوری پس از انقلاب و تغییر حکومت خود اصل حکومت را به رای مردم نگذاشت و با حدود ۴۵ سال سابقه این همه انتخابات را تجربه نکرده است.

وی گفت: در کرمانشاه نقاط ضعف تلخی داریم اما فرصت‌های بزرگی نیز وجود دارد و باید فرصت‌ها را بشناسیم و با آنها آینده زیباتری را برای مردم این خطه بسازیم.

در این مراسم از تعدادی از خبرنگاران استان که در جشنواره های کشوری درخشیده بودند و همچنین تعدادی از پیشکسوتان رسانه تجلیل شد.

استاندار کرمانشاه: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه طی هفته دولت در استان افتتاح می‌شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha