۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۳۵
کد خبر: 80613186
T T
۰ نفر
وزير راه و شهرسازي: زيرسازي راه آهن ملاير - كرمانشاه دي ماه امسال به اتمام مي رسد

كرمانشاه - وزير راه و شهرسازي از تكميل عمليات زيرسازي راه آهن ملاير - كرمانشاه و چهار ايستگاه اين محدوده تا پايان دي ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی نیكزاد' كه به منظور بازدید از برخی پروژه های عمرانی به كرمانشاه سفر كرده است، عصر روز شنبه در نشستی كه در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، راه آهن غرب بخصوص در بخش كرمانشاه به خسروی را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی برشمرد.

وی ادامه داد: برای تكمیل عملیات زیرسازی راه آهن ملایر به كرمانشاه قرار است وزارت راه 100 میلیارد ریال كمك كند ضمن این كه مجری پروژه نیز از محل فروش اوراق مشاركت تا سقف 150 میلیارد ریال اعتبار آن را تامین نماید.

نیكزاد همچنین از اتمام عملیات 110 كیلومتر از راه آهن كرمانشاه به خسروی (خط های رفت و برگشت) در محدوده كرمانشاه به اسلام آباد غرب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این عملیات شامل تكمیل بخش زیرسازی این محدوده است.

وزیر راه و شهرسازی، قول داد كه عملیات بخش دیگر این خط ریلی از اسلام اباد تا خسروی نیز با سرعت قابل قبولی اجرا شود.

نیكزاد از نبود چارچوب مشخص برای عملیات روسازی و ریل گذاری راه آهن كرمانشاه - ملایر خبر داد و افزود: تصمیم داریم ریل مورد نیاز این خط آهن در محدوده ملایر تا كرمانشاه را از كشورهای تركیه یا چین خریداری كنیم.

در ادامه این نشست، مشكلات و موانع بر سر راه پیشرفت برخی پروژه های مسكن مهر استان كرمانشاه با حضور پیمانكاران این طرح ها مطرح شد و وزیر راه و شهرسازی برای برطرف شدن این مشكلات از جمله تامین زمین برای فضای ورزشی با مشاركت بخش خصوصی، احداث مسجد در پروژه های مسكن مهر و مشكلات مالیاتی وعده همكاری داد.

در این نشست كه اعضای مجمع نمایندگان استان كرمانشاه نیز حضور داشتند، هر یك از نماینده های خانه ملت در سخنانی به طرح برخی مشكلات بخصوص در زمینه های راه های روستایی، شهری و پروژه های مسكن مهر حوزه های انتخابیه خود پرداختند كه از آن جمله می توان به طرح مشكلات راه های منطقه اورامانات، راه دسترسی بازارچه شوشمی و شیخ صله از سوی 'نعمت منوچهری'، مسایل مربوط به بزرگراه كربلا از سوی نماینده سنقر و مشكلات راه آهن كرمانشاه به خسروی از سوی نماینده قصرشیرین اشاره كرد.

استاندار كرمانشاه نیز در این نشست از افزایش چند برابری شتاب بخشی به روند اجرای پروژه های عمرانی حوزه وزارت راه و شهرسازی در این استان از دو هفته آینده، خبر داد.

'حجت الله دمیاد' با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان كرمانشاه و بازدید هایی كه وی از برخی پروژه ها داشته است، دستاورد این سفر را مثبت ارزیابی كرد.

وی گفت: وزیر راه برای رفع موانع و مشكلات موجود بر سر راه پروژه های حوزه وزارتخانه متبوعش به ما قول مساعد داده است كه امیدواریم شاهد جهش عظیمی در اجرای این پروژه ها باشیم.

ك/2571/567 ** 1917

سرخط اخبار اقتصاد