معاون وزیر آموزش و پرورش: تحقق سند تحول با معلمان خلاق تسریع می‌شود

ارومیه - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تحقق سند تحول به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور با تلاش و همت معلمان پویا و خلاق تسریع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه نجفی پازکی روز دوشنبه در جمع دانشجو معلمان دانشگاه شهید رجایی ارومیه افزود: علاقه به معلمی به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های این کار زمینه ساز تعالی و رسیدن به حیات طیبه است.

وی اظهار کرد: معلمانی که با علاقه در این مسیر حرکت می‌کنند و هدف شان قرب الهی است همیشه در تعادل و آرامش هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گفته شهید رجایی که معلمی عشق است و شغل نیست، ادامه داد: معلم باید شخصیتی آشنا به ابزار آموزشی نوین و همیشه متحول و خلاق تر از روز قبل خود باشد و نباید دچار روزمرگی شده و خود را محدود به یک سری اتفاقات تکراری کنند.

نجفی پازکی با تاکید بر اینکه نوآوری و داشتن خلاقیت شاخصه یک معلم خوب است، اضافه کرد: دانشجو معلمان باید همواره در شبکه‌های اجتماعی‌ دانش و تجارب مشترک خود را به اشتراک بگذارند تا به پیشرفت همدیگر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان و معلمان باید به کتاب‌های درسی تسلط داشته باشند، یادآور شد: معلمان ما باید در کلاس دانش آموزان را در موقعیت یادگیری قرار دهند و آنها را در موقعیت یادگیری، کشف و مفهوم سازی قرار دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دوران روش‌های سخنرانی سنتی و مربوط به ۵۰ سال قبل منقضی و تمام شده و اکنون دانش آموزان باید در محیط مشارکتی یاد بگیرند لذا تمام امید نظام آموزشی به ایده‌های خلاقانه معلمان جوان و با انگیزه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش: تحقق سند تحول با معلمان خلاق تسریع می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست مشترک با تبریک فرا رسیدن روز نکوداشت مقام معلم و شهید آیت‌اله مطهری گفت: شهید مطهری فردی بود که ارتباط موثر بین حوزه و دانشگاه و اقشار علمی را هموار کرد.

علی مطهری تاکید کرد: این شهید با مغلطه بازی و افکار التقاطی مبارزه کرد و امروز هم معلمان باید این نقش را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری فردی منحصر بفرد و دارای تاثیر گذاری بسیاری در نسل جوان بود، افزود: معلمان می توانند با ادبیات منطقی و استدلال‌ها و منطق خودشان در نسل جوان تاثیر عمیقی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نقش معلم نقش انبیاست و معلم امانتداری است که بهترین خلایق امانت اوست، ادامه داد: در بحث رتبه بندی پیگیر اجرای بهینه این طرح هستیم و آماده شنیدن اعتراضات و پیگیری آنها هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha