۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۱۹
کد خبر: 80105978
T T
۰ نفر
شهيد مطهري، يادگار ماندگار نظام تعليم و تربيت است

گنبدكاووس - نماينده ولي فقيه درناحيه مقاومت بسيج سپاه گنبدكاووس، شهيد مرتضي مطهري را يادگار ماندگار نظام تعليم و تربيت دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمدعلی موسوی' روز سه شنبه در آیین نواختن زنگ 'سپاس معلم' كه در دبیرستان شاهد پسران گنبدكاووس برگزار شد، گفت: شهید مطهری عمر خود را صرف تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان این جامعه نمود كه دشمنان از افكار روشنفكری ایشان ترسیدند به همین خاطر ایشان را به شهادت رساندند.

وی، طاهر بودن (با وضو تدریس كردن)، اخلاص درعمل، مطالعه زیاد، انس با قرآن و شجاعت و استقامت را از شاخصه های مهم شهید مرتضی مطهری برشمرد و برلزوم الگو قرار دادن این شاخصه ها ازسوی معلمان و دانش آموزان تاكید كرد.

حجت الاسلام موسوی همچنین با اشاره به كتاب های استاد مطهری، اضافه كرد: شهید مطهری كتاب های بسیار ارزشمندی تالیف نموده است كه می تواند مورد استفاده و راهنمای اقشار مختلف جامعه بویژه معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.

وی همچنین با گرامیداشت شهادت استاد مطهری و تبریك روز معلم، جایگاه معلمان را یك جایگاه رفیع دانست و تصریح كرد: جامعه مدیون خدمات معلمان است و این قشر درجامعه از احترام ویژه ای برخوردارند زیرا الگوی معلمان پیامبر (ص)، قرآن و ائمه اطهار (ع) هستند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدكاووس نیز دراین آیین باتبریك روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و نیز دیگر شهدای معلم، گفت: معلمان چراغ هدایت جامعه هستند و درسایه زحمات آنان است كه روشنایی و دانایی درجامعه گسترش می یابد.

'نبی الله آخوندی' همچنین با اشاره به سختی شغل معلمی، افزود: معلمان بویژه معلمان پایه اول ابتدایی در راه تعلیم و تربیت افراد جامعه زحمات زیادی می كشند كه جامعه نیز باید قدردان این زحمات باشد.

در پایان این آیین كه معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و برخی مسوولان گنبدكاووس حضور داشتند و برخی برنامه های فرهنگی و هنری (قرائت مقاله و اجرای سرود) در آن اجرا شد، از مدیر و یك معلم نمونه دبیرستان شاهد پسران این شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

آموزش و پروش شهرستان گنبدكاووس با بیش از 300 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان 55 هزار دانش آموز درسه مقطع تحصیلی و حدود 3هزارو 200 فرهنگی شاغل دارد.

/7479/622/