۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85510124
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان: دهکده گردشگری در بخش لوه گالیکش احداث شود

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی و گردشگری بخش لوه شهرستان گالیکش در شرق این استان بر لزوم صدور مجوز احداث دهکده گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش ظرف ۲ هفته آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه عصر شنبه در دیدار با اهالی بخش لوه و شهر صادق آباد از توابع شهرستان گالیکش اظهار کرد: برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی اهالی این بخش، بوستان لوه از طریق منابع طبیعی به شهرداری صادق آباد یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شود.

وی همچنین با اشاره به مطالبات مطرح شده توسط نخبگان و معتمدان بخش لوه و شهر صادق آباد، افزود: تمام این مطالبات توسط دستگاه‌های اجرایی و اداری گلستان و شهرستان پیگیری و در حد توان در کوتاهترین زمان برطرف خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید آیت الله رییسی، به برخی ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی وی اشاره کرد و گفت: مردم باید در انتخابات پیش رو به نامزدی رای دهند که خط فکری و مدیریتی رییس جمهور شهید را که مانند شهید رجایی مردمی و مانند شهید بهشتی مظلوم بود، ادامه دهد.

زنگانه افزود: اخلاص و تعهد، سعه صدر و امانتداری، تجربه و کارآمدی، ولایتمداری، خستگی ناپذیری و ایستادگی با عزت و قدرت مقابل قدرت‌های بزرگ از ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

وی، زنده کردن روحیه ایمان و امید در جامعه را بزرگترین دستاورد دولت آیت الله رییسی دانست و اضافه کرد: رئیس جمهور شهید مقابل دشمنان با اقتدار ایستاد و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را در خارج از مرزها توسعه داد.

استاندار گلستان: دهکده گردشگری در بخش لوه گالیکش احداث شود

استاندار گلستان گفت: با پشت میزنشینی مشکلات کشور حل نمی‌شود و برخی نامزدهای ریاست جمهوری که خدمات دولت شهید رئیسی به ویژه رشد اقتصادی آن را زیرسوال می‌برند، اشتباه و بی انصافی می‌کنند.

زنگانه اضافه کرد: امروز کشور به رئیس جمهوری با ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی آیت الله رییسی نیاز دارد که مردم آگاه و هوشیار ایران در انتخابات هشت تیرماه چنین فردی را انتخاب خواهند کرد.

فرماندار گالیکش هم در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای خدمت بالاخص شهید آیت الله رئیسی، گفت: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلات بانکی اشتغالزایی به این شهرستان اختصاص یافت.

محمدرضا میرنیا افزود: از این میزان اعتبار تخصیص یافته ۱۰ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی و منابع سفر رئیس جمهور و بقیه عمرانی بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات تخصیص یافته دولت، از محل منابع استانی هم در سه سال گذشته یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

فرماندار گالیکش گفت: در دولت سیزدهم و از محل اعتبارات ادارات و نهادهای این شهرستان و استان ۷۶۰ میلیارد ریال و از محل منابع شهرداری ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

میرنیا با اذعان به وجود برخی کمبودهای زیرساختی در بخش لوه و شهر صادق آباد، برلزوم اهتمام بیشتر مدیران استان به تکمیل عقب ماندگی‌های زیرساختی این منطقه تاکید کرد.

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره وجود ظرفیت‌های طبیعی گردشگری گالیکش به ویژه پارک ملی گلستان، برلزوم استفاده از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و درآمد برای اهالی این منطقه تاکید کرد.

سیدنجیب حسینی افزود: گالیکش پیشانی ورود به گلستان از سمت خراسان شمالی است که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری و اقامتی از ظرفیت عبور میلیون‌ها گردشگر و زائر و خدمات رسانی به آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: اهتمام به توسعه بوم گردی‌ها، تهیه بسته توسعه گردشگری شرق گلستان، استفاده بهینه از آبشار لوه، اختصاص حق آبه از رودخانه به کشاورزان یا اعطای امتیاز حفر چاه به آنها و ایجاد شهرک صنعتی از دیگر نیازهای و مطالبات گالیکش است.

همچنین در حاشیه این دیدار میز خدمت تعدادی از مدیران کل استان به منظور رسیدگی به مشکلات و درخواست های مردم برپا شد.

در پایان این دیدار هم پروژه بلوار امام رضا(ع) شهر صادق آباد و روشنایی و فضای سبز آن به طول یک کیلومتر که با هزینه ۵۸ میلیارد ریال احداث شده بود، افتتاح شد.

شهر صادق آباد با حدود ۲ هزار نفر جمعیت از توابع بخش لوه شهرستان ۷۰ هزار نفری گالیکش واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha