اعتبارات توسعه جاده‌های استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در سال جاری با افزایش اعتبارات بخش راه این استان ، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های مواصلاتی و بزرگراهی استان اختصاص یافته است.

 به گزارش ایرنا داود شایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای توسعه بزرگراه‌های استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود اما با پیگیرهای بعمل آمده از محل تهاتر نفت و ظرفیت ماده ۵۶ و سایر منابع این میزان به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی رشد پنج برابری اعتبارات جاده‌های استان را یادآور شد و گفت: امسال ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح شد و سال آینده نیز تلاش بر این است تا بیش از ۶۰ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای مختلف به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: طرح توسعه بزرگراه‌ها به عنوان اولویت استان با تلاش و پیگیری مدیران راه و شهرسازی در حال اجرا است و تلاش بر این است تا از ردیف‌های مختلف ملی و ظرفیت‌های قانونی بودجه برای جذب اعتبارات این حوزه استفاده شود.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق استان توسعه بزرگراه‌ها در اولویت قرار گرفته است، افزود: همه جاده‌های اصلی استان که به چهارخطه ارتقا می‌یابد دارای ردیف اعتبارات ملی است و در کنار آن جذب اعتبارات از طریق فاینانس بانکی و تهاتر نفتی در این حوزه مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha