۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85480695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از راه‌اندازی خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در این استان خبر داد و گفت: این خوشه به زودی فعالیت خود را در اردبیل آغاز می‌کند.

هاشم علایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون در استان اردبیل سه خوشه صنعتی پلاستیک، لبنیات و فرش دستبافت، عملیاتی و اجرا شده و خوشه صنعتی پوشاک و نساجی هم به عنوان چهارمین خوشه فعالیت خود را به زودی در این استان از سر می‌گیرد.

وی افزود: هدف از اجرای خوشه پوشاک و نساجی، حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تکمیل زنجیره ارزش تولید در استان است تا ضمن تقویت ارتباط و شبکه سازی اعضای خوشه با یکدیگر، زمینه‌های همکاری هرچه بیشتر تولیدکنندگان فراهم شود.

علایی ادامه داد: خوشه‌های صنعتی با مشارکت و همکاری سه‌جانبه دولت، دانشگاه و واحدهای تولیدی شکل می‌گیرد و در افزایش تولید و توان صادراتی، بهره‌وری، تسهیل بازار فروش و خرید مواد اولیه و هم‌افزایی صنایع با یکدیگر بسیار تاثیر گذار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: خوشه‌های صنعتی نقش محوری و اساسی در راستای سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایفا می‌کنند و راهبری اجرای آن برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است که با برنامه‌های حمایتی مختلف تلاش می‌شود نسبت به توانمندسازی اجزای خوشه استفاده شود.

وی از پرداخت تمام هزینه‌های عاملین خوشه صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از حضور در نمایشگاه‌‎های داخلی و خارجی، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، حمایت از دانش‌بنیان شدن، کمک به اخذ گواهی‌نامه‌های داخلی و خارجی و کمک به توسعه بازاریابی از جمله برنامه‌هایی است که برای حمایت از اعضای خوشه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: هم‌اکنون مزیت‌های بسیار بالایی در صنعت پوشاک و نساجی استان اردبیل وجود دارد که امیدواریم با اجرای این خوشه صنعتی، زمینه‌های تولید، اشتغال، فروش و صادرات این صنعت مهم در استان فراهم شده و گسترش یابد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha