بیش از یک هزار میلیارد ریال به پروژه بزرگراه سربند - مشگین‌شهر اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه سربند- مشگین شهر خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح بزودی ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر به آن اختصاص داده می‌شود.

محبوب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد : بهسازی و تعریض ۲۰ کیلومتر بزرگراه سربند – مشگین‌شهر با تامین اعتبارات لازم در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: پروژه سربند- مشگین شهر بخشی از شبکه ارتباطی اردبیل با شمال استان است که در سال‌های اخیر شاهد تصادفات بسیاری بوده است و انتظار می‌رود با اجرای عملیات تعریض و توسعه شبکه بزرگراهی میزان تصادفات در این مسیر کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآورشد: عملیات آسفالت هفت کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده هم در اختیار پیمانکار گذاشته شده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری عملیات اجرایی این بحش از پروژه تکمیل شود.

حیدری اضافه کرد: با اختصاص این منابع از محل ماده ۵۶ و همچنین ۷۰۰ میلیارد ریال از محل ردیف‌های ملی شاهد افتتاح این طرح در سال جاری خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول برای تکمیل بزرگراه سربند - مشگین‌شهر ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای طرح‌های بزرگراهی استان افزود: اجرای ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دستور کار قرار گرفته و برای احداث این بزرگراه‌ها تاکنون هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل پروژه‌های بزرگراهی استان اردبیل به تامین اعتبار لازم از طریق اعتبارات ملی و تهاتر نفت نیاز دارد.

سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال در اجرای پروژه‌های راه‌سازی استان هزینه می‌شود

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های حوزه راه استان از منابع و ردیف دولتی برخوردار هستند، ادامه داد: سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع صرف طرح‌های حوزه راه و مسکن در استان اردبیل می‌شود که در دولت سیزدهم این منابع اغلب به صورت نقد تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل از نظر زیرساختهای عمرانی و بویژه در بخش حمل و نقل با عقب ماندگی‌های تاریخی مواجه است به طوری که مرکز این استان هنوز با یک بزرگراه استاندارد به مرکز کشور ارتباط ندارد. از آغاز دولت سیزدهم توسعه طرح‌های بزرگراهی استان اردبیل به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن استان اردبیل، ارتباط جاده ای استان از طریق هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم برقرار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha