جاعل فروش زمین‌های قراردادی در اردبیل دستگیر شد

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای و جاعل فروش زمین‌های قراردادی در عملیات مشترک ماموران پلیس آگاهی اردبیل و بیله سوار و کشف ۲۱۰ فقره قرارداد جعلی زمین از دفتر این متهم خبر داد.

سردار جواد تقوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه فردی در رابطه با جعل قراردادهای فروش زمین و نگهداری اوراق جعلی با نام یک شرکت تعاونی در شهرستان‌های اردبیل و بیله سوار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با انجام بررسی‌های تخصصی و اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی، ماموران در بازرسی از دفتر این جاعل و کلاهبردار حرفه ای در اردبیل ۱۲۰ قرار داد جعلی زمین کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به شناسایی مخفیگاه این جاعل و کلاهبردار حرفه ای در شهرستان بیله سوار گفت: پلیس پس از هماهنگی قضایی، با انجام عملیات هوشمندانه این جاعل و کلاهبردار حرفه ای را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او ۹۰ قرارداد جعلی دیگر کشف کرد.

وی با بیان اینکه از این جاعل و کلاهبردار حرفه ای در مجموع ۲۱۰ قرارداد واهی زمین کشف شده است، اضافه کرد: کارشناسان ارزش قراردادهای جعلی کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سردار تقوی ادامه داد: این جاعل با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی و با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شد.

به گزارش ایرنا، طی هفته‌های اخیر مسئولان قضایی و انتظامی استان اردبیل مبارزه بی امانی را با کلاهبرداران حوزه زمین و مسکن آغاز کرده اند و در این راستا تعداد زیادی از مشاورین املاک غیرمجاز پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شده است.

با اینکه فعالیت تعاونی‌های مسکن استان در طول سال‌های متمادی، نقش مهمی در خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه داشته اما عملکرد برخی از شرکت‌های تعاونی وسوءاستفاده از نام بعضی از ادارات، موجب ایجاد مشکل و فراهم کردن زمینه کلاهبرداری از شهروندان شده است.

به رغم اینکه منابع رسمی از الحاق نشدن زمین‌های این تعاونی ها به محدوده شهر خبر می‌دهند، ولی همچنان خرید و فروش فیش‌های آنها در اردبیل ادامه دارد.

در این میان، آنچه موجب تداوم خرید و فروش این فیش‌ها می‌شود شایعاتی است که از همان ابتدای تشکیل تعاونی‌ها در خصوص الحاق اراضی آنها به محدوده شهری مطرح بوده و هنوز هم بعد از سال‌ها با شدت و ضعف مطرح است.

نوسان قیمت فیش‌های این اراضی باعث شده عده‌ای خرید و فروش آنها را کسب و کار خود قرار دهند به طوری که وقتی قیمت‌ها با شایعه ای بالا می‌رود فیش‌ها را می فروشند و وقتی شایعه فروکش کرد، آنها را می‌خرند. در واقع این فیش‌های سرگردان جز همین سوداگری‌ها کارکرد دیگری نداشته و برای خانه دار شدن متقاضیان هم تضمینی ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha