اجرای پروژه ارتباط مبتنی بر فیبرنوری با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شده برای استان، گفت: با اجرای پروژه FTTX (ارتباط مبتنی بر فیبرنوری)، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۸۰ کیلومتر فیبرنوری در شهر کرمانشاه احداث می‌شود.

«سیدابوالفضل محمدی» روز جمعه به ایرنا توضیح داد که هدف از ایجاد پروژه FTTH( ارتباط مبتنی بر فیبرنوری )، دسترسی و اتصال منازل، سازمان‌ها و ادارات استانی به بستر مطمئن و پرسرعت فیبرنوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به ارتقای کیفیت اینترنت ثابت که یکی از خواسته‌های بحق مردم در سالیان اخیر بوده است، افزود: اجرای فیبرنوری منازل، دسترسی کاربران به سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌سازد و باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی و ارتقا خدمات بر بستر اینترنت می‌شود.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه و همکاری مسئولان برای فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شده در استان با رقمی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، تصریح کرد: شرکت آسیاتک بعنوان مجری طرح FTTH استان کرمانشاه انتخاب شده که در صورت عقد تفاهم نامه با شهرداری، این پروژه با حداکثر سرعت و مطابق استانداردها و تکنولوژی روز دنیا طراحی و اجرا می‌شود.

وی افزود: هر روز تاخیر در آغاز اجرای این پروژه موجب از دست رفتن فرصت نسبت به سایر استان‌ها شده و خواستار همکاری و تسریع در صدور مجوز آغاز به کار از طرف شهرداری کرمانشاه هستیم.

سطح آگاهی مردم در ارتباط با اقتصاد دیجیتال را باید ارتقا دهیم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به تدوین برنامه‌های اجرایی در کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال استان، بیان کرد: بخشی از اهداف اقتصاد دیجیتال رابطه مستقیمی با آگاهی بخشی مردم در بخش فناوری‌های نوین دارد.

محمدی افزود: اتاق بازرگانی فضای مناسبی برای معرفی و ایجاد فرصت‌های جدید برای بخشICT است که با همکاری این اتاق بخشی از نیازهای حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری استان برطرف می‌شود که این موضوع با برگزاری نشست‌های مشترک با کمیسیون‌های تخصصی در بخش‌های مختلف قابل تحقق است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از بازار استان در بخش‌های مختلف توسط فعالان اقتصادی خارج از استان هدایت و مدیریت می‌شود که این موضوع باید در قالب جلسات مشترک آسیب شناسی شود و راهکارهای موثری جهت مشارکت‌پذیری، آگاهی رسانی، هم‌افزایی در تدوین سیاست و مشارکت مردم در جهت بازخوردها ارائه گردد.

محمدی در ادامه بیان کرد: بخشی از اهداف اقتصاد دیجیتال رابطه مستقیمی با آگاهی بخشی مردم در بخش فناوری‌های نوین دارد که می‌توان با برگزاری همایش‌ها و وبینارهای مناسب به صورت ماهانه در بخش‌های مختلف، سطح آگاهی مردم در استان را ارتقا داد.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha