نیروگاه خورشیدی ۵۴۰ کیلوواتی دانشگاه صنعتی کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه - ایرنا - نیروگاه خورشیدی ۵۴۰ کیلوواتی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با حضور مسوولان وزارت نفت و استانداری کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نیروگاه در مساحتی پنج هزار متری در دولت سیزدهم ساخته شده و بودجه ۱۵۰ میلیارد ریالی آن را نیز وزارت نفت تقبل کرده است.

در این مراسم که ظهر امروز در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، بابک دارابی مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: هدف گذاری وزارت نفت در دولت سیزدهم ارتقا دانش بنیان ها از ۱۵۰ شرکت به ۶۰۰ شرکت است.

وی افزود: همچنین در تولید بار اولی های اجناس راهبردی نیز تولید ۵۰۰ قلم راهبردی هدف گذاری شده است ضمن اینکه در حوزه انرژی نیز شاهد رشد اقتصادی ۳۰ درصدی بوده ایم.

دارابی این عملکرد را در راستای اعتقاد راسخ داشتن به اندیشمندان کشور دانست و گفت: صنعت نفت کشور در راستای مسوولیت های اجتماعی خود ۴۰ همت به مناطق محروم و نفت خیز اختصاص داده است که هفت همت آن مربوط به بخش آموزش کشور می شود.

او بیان کرد: سهم استان کرمانشاه طبق مصوبه چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال می شود و از این مبلغ نیز ۵۵۰ میلیارد ریال به مراکز آموزش عالی استان اختصاص داده شده است.

در ادامه این مراسم استاندار کرمانشاه نیز گفت: مجموعه های دانشگاهی باید در زمینه الگو سازی در کشور پیشرو باشند.

نیروگاه خورشیدی ۵۴۰ کیلوواتی دانشگاه صنعتی کرمانشاه افتتاح شد

محمدطیب صحرایی افزود: وقتی که پای کار باشیم و به نیازهای اولولیت دار توجه شود نتیجه اش رقم خوردن کار خوبی مانند ایجاد نیروگاه خورشیدی می شود.

وی تاکید کرد: راه خدمت رسانی و کار جهادی در نقطه نقطه کشور با قوت ادامه خواهد یافت.

استاندار کرمانشاه یکی از مصداق های نشان دادن پول نفت در سفره مردم را همین دست اقدامات وزارت نفت دانست و گفت: در مجموع طبق مصوبات دور اول و نیز الحاقیه ای که داشتیم چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال توسط وزارت نفت در راستای مسوولیت های اجتماعی خود به استان تخصیص داده شده است.

صحرایی گفت: غالب این بودجه صرف فضاهای آموزشی و مدارس شهرستان های استان شده است.

به گزارش ایرنا ، علاوه بر ساخت نیروگاه خورشیدی ، پرینتر سه بعدی فلز و نیز مرکز رباتیک دانشگاه صنعتی کرمانشاه از جمله طرح های در دست ساخت این دانشگاه بود که بخشی از بودجه آنها را نیز وزارت نفت تامین کرده است.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه دارای حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو و بیش از یکصد استاد است.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص موردنیاز کشور، تأمین نیازهای صنایع گوناگون موجود در استان و منطقه غرب، توسعه و کاربردی نمودن فناوری‌های نوین در صنایع مختلف، در سال ۱۳۸۴ موفق به اخذ موافقت اصولی شد و از بهمن سال ۱۳۸۶ با پذیرش ۱۳۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۲ رشته مهندسی برق و مهندسی شیمی در شهر کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.

این دانشگاه اکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و آموزش این تعداد دانشجو را نیز ۵۲ استاد عضو هیأت علمی و ۵۲ عضو غیرهیات علمی بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha