۲۲ هزار و ۴۴۹ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در کرمانشاه واگذار شده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به واگذاری زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به گروه‌های ساخت در استان، گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۲۲ هزار و ۴۴۹ قطعه زمین در قالب انفرادی و گروهی به متقاضیان عادی و طرح‌های جوانی جمعیت و ایثارگران در استان کرمانشاه واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رامین الماسی روز شنبه و در حاشیه جلسه شورای مسکن در استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۲۲ هزار و ۴۴۹ قطعه زمین واگذار شده تا به امروز، ۱۷ هزار و ۱۸ واحد زمین انفرادی و گروهی، سه هزار و ۱۷۶ واحد زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و ۲ هزار و ۲۵۵ واحد به مشمولان طرح ایثارگران در استان کرمانشاه واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه ما برای تامین یک هزار و ۷۶۰ هکتار زمین برای محرومین تعهد داشتیم اما اکنون ۲ هزار و ۶۸ هکتار زمین تامین کردیم و در این خصوص هیچگونه مشکلی نداریم، افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۶۷ هکتار زمین در حال آماده سازی است و انعقاد قرارداد برای آماده سازی مابقی آن هم تا پایان همین ماه انجام می شود.

و در مجموع ۲۲ هزار و ۴۴۹ قطعه زمین در این طرح به متقاضیان واگذار شده است، گفت: در راستای مهاجرت معکس به روستاها تاکنون یک هزار و ۳۵۳ هکتار زمین با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده و بنیاد مسکن هم در حال آماده سازی، تهیه نقشه ها و واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش ایرنا، از تعداد چهار میلیون ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم، سهمیه استان کرمانشاه یک چهارم معادل ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر است و بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن معادل یک چهارم از مجموع ۲۱۰ هزار خانوار پالایش شده در استان کرمانشاه تایید نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در جایگاه سی‌ام کشور قرار داشتیم، گفت: با اهتمام و پیگیری دولت جایگاه استان کرمانشاه در سال گذشته به رتبه هفدهم کشور رسید و شهرستان کرمانشاه هم جزو سه شهر برتر کشور شد.

الماسی اضافه کرد: سال گذشته با پیگیری های استاندار، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی رشد خوبی در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده و همچنین در صدور پروانه ها داشتیم به نحوی که در سال گذشته ۶ هزار و ۷۱۰ واحد نوسازی و درصد تحقق این ۲ سال به ۶۲ درصد رسید و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۳۱۱ واحد نوسازی با درصد تحقق ۱۷/۵۵ درصد را داشتیم و در جایگاه سی ام کشور بودیم.

۴۵۰ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه در ۲ هزار هکتار بافت شهری فرسوده و حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha