۳۷۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد کرمانشاه در حال ساخت است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خیمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۳۳۰ واحد به مددجویان این نهاد واگذار شد، گفت: در حال حاضر ۱۷۰ واحد در دست ساخت و همچنین ۲۰۰ واحد در یک تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مسکن برای مددجویان احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا طاهری روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه در استانداری، افزود: کمیته امداد در این سالها برای ساخت مسکن محرومان ایفای نقش کرده است و امروز هم هشت هزار و ۵۰۰ مستاجر مددجوی امداد در قالب های مختلف در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و بخش دیگری از مددجویان هم نیازمند تامین زمین هستند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن در تمام روستاهایی که ظرفیت ساخت وجود داشته باشد، زمین در اختیار کمیته امداد قرار می دهد و هم اکنون در روستاها برای ساخت مسکن فراخوان دادیم تا مردم بتوانند در روستای خود و یا هر روستایی که ظرفیت وجود دارد و تمایل دارند، نسبت به ساخت مسکن با حمایت های کمیته امداد اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خیمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه براساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم کمیته امداد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض و بنیاد مسکن هم سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند، افزود : با حمایت هایی که انجام می شود می‌توان مسکن با ۵۵ متر متراژ برای خانواده های ۲ یا سه نفره ساخت و از این نظر کمیته امداد و بنیاد مسکن محدودیتی ندارند.

طاهری بزرگترین مانع برای ساخت مسکن ۲ هزار خانواده شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را تامین زمین عنوان کرد و گفت: کمیته امداد و بنیاد مسکن محدودیتی برای تامین سهم آورده و ارائه تسهیلات مسکن ندارند و اگر اداره کل راه و شهرسازی در این شهرها زمین مورد نیاز را در اختیار کمیته امداد قرار دهد ما هم متعهد می شویم در یک سال مسکن های مورد نیاز را تحویل متقاضیان دهیم.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه و مابقی در مناطق شهری زندگی و در عین حال حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۷۵ هزار خانوار از خدمات مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha