نونواری سال تحصیلی دانش‌آموزان مازندارنی با ۱۴۸ کلاس درس جدید

ساری - ایرنا - سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت که برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد ۲۲ مدرسه با ۱۴۸ کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مهدی استادیان ساروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دانش آموزان مازندران برای سال تحصیلی جدید که از هفته جاری به صورت حضوری آغازشد از ۱۴۸ کلاس درس جدید و نوسازی شده بهره مند شدند.

 وی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت و بهره برداری از این تعداد کلاس درس را ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد : این سرمایه‌گذاری در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار و ۲۷ متر مربع انجام شده است. 

پیشتر سرپرست اداره کل نوسازی مازندران پیش بینی کرده بود که اعتبارات نوسازی مدارس مازندران برای سال مالی جاری حدود ۸۴ میلیارد تومان باشد که احتمالا با برخی اعتبارات موازی همچون سهم نفت و گاز و همچنین اعتبارات متوازن استان به حدود یکصد میلیارد تومان برسد. 

طبق اصول کارشناسی سن مفید یک بنای آموزشی حدود ۲۵ تا ۳۰ سال است ولی در مازندران با توجه به شرایط اقلیمی این میزان کاهش می یابد و به جرات باید گفت که نوسازی مدارس و دیگر فضای‌های آموزشی با توجه به اقلیم استان هیچگاه پایانی نخواهد داشت. 

همچنین گزاش ها نشان می دهد که مازندران در حال حاضر سه هزار و ۴۸۸ مدرسه با بیش از ۲۲ هزار کلاس درس دارد که طبق آمار جدید حدود ۳۰ درصد آن نیازمند تخریب و نوسازی و یا مقاوم سازی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha