۹۰ درصد پروژه‌های نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی مازندران فعال است

ساری - ایرنا - سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اعلام این‌که ۱۶۳ پروژه نوسازی فضای آموزشی و فرهنگی در استان تعریف شده است ، گفت : از این تعداد ۹۰ درصد پروژه‌ها فعال و درحال پیشرفت است.

مهدی استادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد : در واقع در حا حاضر ۱۴۶ پروژه مدرسه سازی در استان فعال است و ۱۷ پروژه نیز نیمه تمام و متوقف مانده که عمدتا سالن‌ ورزشی و استخر شنا هستند.

وی از نوسازی فضای آموزشی بویژه مدرسه به عنوان اولویت یاد کرد و افزود : تلاش و تاکید سازمان نوسازی بر رفع هرچه سریع تر مشکل فضاهای آموزشی فرسوده و مدارس تخریبی است و به همین دلیل نوسازی و بهسازی فضاهای فرهنگی  در اولویت بعدی قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان این که پروژه های فعال استان شامل ۹۵۹ کلاس درس است ، گفت : تکمیل این مدارس و کلاس های درس می تواند بخش قابل توجهی از محدودیت ها و محرومیت های استان را رفع کند.

وی با اشاره به افتتاح ۶ باب مدرسه در هفته دولت سال جاری ، افزود : نوسازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز ۱۶ پروژه آماده بهره برداری دارد که پیش بینی می کنیم این تعداد افزایش یابد. 

استادیان تاکید کرد : رویکرد دولت سیزدهم در حوزه نوسازی عدم آغاز و تعریف پروژه جدید است و بیشترین هدف دولت بر تکمیل پروژه های بر زمین مانده و نیمه تمام است که البته در این مسیر ممکن است در شرایط خاص پروژه ای جدید تعریف شود.

وی با اشاره به تمدید سال مالی ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ، افزود : برای تکمیل پروژه های دیگر باید منتظر اعتبارات استانی و ملی در بودجه ۱۴۰۱ باشیم.

انتظار تصویب بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی 

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران همچنین به اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت : پیش بینی می شود اعتبارات نوسازی مدارس مازندران برای سال مالی آینده (۱۴۰۱) حدود ۸۴ میلیارد تومان باشد که احتملا با برخی اعتبارات موازی همچون سهم نفت و گاز و همچنین اعتبارات متوازن استان به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برسد. 

وی همچنین به کمک خیران در تکمیل پروژه های مدرسه سازی استان اشاره کرد و افزود : حضور خیرین در مازندران بسیار مناسب و مطلوب است و همواره کمک کار نوسازی مدارس برای رفع مشکلات فضای آموزشی بوده و هنوز نیز همانند گذشته به طور قوی در این حوزه فعال هستند. 

استادیان با اظهار این که بعضی پروژه ها به طور مستقیم و مستقل توسط خیرین ساخته می شود که بار بزرگی را از دوش نوسازی مدارس و دولت بر می دارد ، گفت : تقریبا حدود ۳۰ درصد پروژه های نوسازی استان به طور مستقل توسط خیرین ساخته و تحویل می شود.

استان مازندران دارای چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه است که طبق گزارش های رسمی دستکم ۳۰ درصد آنها در آستانه ورود به مرحله تخریبی قرار دارند و ۱۲ درصد نیز به طور کامل تخریبی محسوب می شود. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha