به گزارش خبرنگار ایرنا، سعدالله وطن خواه روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنای مرکز مازندران افزود: با نصب این سامانه مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع شده و با توجه به افزایش پروازهای فرودگاه ساری وجود چنین دستگاهی نیاز بود.
وی گفت: برای خرید این دستگاه ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از سوی شرکت فرودگاه های کشور هزینه شده است.
مدیرکل فرودگاه های مازندران اضافه کرد: شرکت فرودگاههای کشور تنها برای خرید زمین ۱۰ هکتاری خارج از فرودگاه که زیرساخت های مورد نیاز این سامانه کمک ناوبری باید در آن ساخته و دستگاه نصب شود ، صد میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی افزود: وجود سامانه آی ال اس که از تجهیزات کمک ناوبری مورد نیاز فرودگاهها برای هدایت هواپیماهاست، باعث می شود تا فرود امن در شرایط بد آب و هوایی و کاهش دید خلبانان فراهم شود.
فرودگاه دشت ناز ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال ۱۳۷۲ فعالیتش را آغاز کرد.
شرایط آب و هوائی ویژه مازندران از جمله مه گرفتگی تاکنون مهم ترین دلیل لغو پروازهای خروجی این فرودگاه و یا برگشت خوردن پروازهای ورودی به آن بوده است.
بهسازی ورودی فرودگاه بین المللی ساری با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی
مدیرکل فرودگاه های مازندران همچنین با اشاره به نامناسب بودن ورودی فرودگاه بین المللی شهدای ساری گفت: محصور شدن ورودی این فرودگاه در میان خانه های شخصی افراد و گاها چهره ناخوشایند خانه ها، باعث شده تا بر ظاهر ورودی فرودگاه تاثیر بگذارد.
وی افزود: برای بهسازی و ساماندهی این وضعیت با اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی املاک شخصی خریداری شد و مسیر دسترسی به فرودگاه مناسب سازی شده است.
وطن خواه همچنین از تخصیص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای احداث بلوار ورودی فرودگاه ساری به عنوان اقدام انجام شده در یکسال اخیر نام برد و گفت: با ایجاد ۲ لاین رفت و برگشت فضای خوب و شایسته ای برای دسترسی به این فرودگاه ایجاد شده است.
فعالیت ۱۸ ساعته فرودگاه ساری
مدیرکل فرودگاه های مازندران با اشاره به پیشنهاد افزایش فعالیت فرودگاه ساری خبر داد و گفت: با موافقت صورت گرفته از اول مردادماه ساعت کاری این فرودگاه از ۱۲ به ۱۸ ساعت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از این تاریخ فرودگاه ساری به صورت ۱۸ ساعته پذیرای پروازها از مسیرهای پروازی مورد نظر خواهد بود که این ظرفیت تنها در معدود فرودگاه ها و فرودگاه های بزرگ همچون تبریز و مشهد انجام می شود.
به گفته وطن خواه با اعمال این سیستم کاری در زمینه تامین ایمنی پروازها به وضعیت مناسب تری خواهیم رسید که در صورت انجام پروازها شبانه در آسمان مازندران از این طریق کنترل های لازم صورت گیرد.
طبق آمارهای رسمی سالانه بیش از ۶ هزار پرواز در سه فرودگاه مازندران نشست و برخاست دارد که حاصل آن جا به جایی بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر به مقاصد مختلف از جمله اصفهان، مشهد، تهران، شیراز، عسلویه، بندرعباس، کیش و اهواز است.
نظر شما