مکتب شهید سلیمانی باید جزو برنامه‌های درسی دانش آموزان باشد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: تبیین و آموزش مکتب شهدا و به ویژه شهید سلیمانی باید جزو برنامه‌های درسی دانش آموزان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در مراسم اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه دفاع مقدس افزود: مکتب شهید سلیمانی راه‌های رسیدن به خدا را نشان می دهد؛ این مکتب اهداف را هم ترسیم می کند که برای چه هدفی باید جنگید و باید به داد مظلوم رسید. مکتب شهید سلیمانی نشان می‌دهد که دانش آموزان باید انفاق، ایثار، عطوفت و مهربانی داشته باشند و بیاموزند.

وی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی نشان می‌دهد که فعالیت یادگیری و تعامل و ارتباط مهربانانه چگونه باشد. وقتی مکتب شهید سلیمانی به عنوان برنامه تربیتی مدرسه دنبال و ارزشیابی می شود، متوجه می‌شویم که اثر شهادت حاج قاسم کمتر از وجودش نیست.

نوری با بیان اینکه معتقدیم شهید سلیمانی زنده است، گفت: دشمنان از شهید سلیمانی کنونی بیشتر می ترسند چرا که این مکتب ادامه دارد. اگر بتوانیم خادم شهدا باشیم و خود را موظف به نشر و تکثیر افکار شهدا بدانیم، جامعه ما پیشرفت خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همه تلاش کنیم که مدیون شهدا نباشیم و قدردان زحمات آنها باشیم و در راه مکتب این عزیزان با قدرت قدم برداریم.

وی با اشاره به مراسم اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: باید در آموزش و پرورش عرصه برای ورزش و فعالیت‌های دانش آموزان فراهم شود تا بتوان نتیجه لازم را دریافت کرد، همانطور که شهید سلیمانی ورزش را یکی از عوامل موفقیت خود می‌دانست.

وی ادامه داد: منطق، پندار و چیستی این برنامه درسی، باید مشخص باشد؛ چرا که در مکتب شهید سلیمانی چرایی و چیستی مبارزه مشخص است.

در این مراسم از خانواده شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تقدیر شد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha