اعتبارات خیران مدرسه‌ساز به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به فعالیت ۴۰۰ شعبه جامعه خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور، گفت: اعتبارات این خیران به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: نگاه مردمی‌سازی و واگذاری کارها در دولت سیزدهم به اوج رسیده است؛ یعنی از ظرفیت مردمی استفاده کنیم تا مشکلات حل شوند.

وی افزود: خیان از جان و مال خود می‌گذارند و به ما کمک می‌کنند و اکنون جامعه خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک نهاد غیردولتی با ۴۰۰ شعبه در این امر خیر کمک می‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: با توجه به خیرین خارج از کشور و جهش مسئولیت اجتماعی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز پیش‌بینی می‌شود که به مشارکت ۲۰ هزار میلیارد تومانی خیران دست یابیم.

خان‌محمدی خاطر نشان کرد: یادگیری دانش‌آموزان در یک محیط ایمن افزایش خواهد یافت و محیط مناسب شرط لازم ارتقای یادگیری است.

میانگین کشوری استاندارد فضای آموزشی ۵.۲۸ متر مربع است و براساس برنامه هفتم توسعه باید به ۶.۱ متر مربع برسد، سال گذشته ۳۴۴ طرح کاملا مردمی و ۱۴۷۰ مورد مشارکتی با خیرین مدرسه ساز اجرا شده بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره توجه به عدالت در ساخت مدارس اظهار داشت: به خیران گفتیم برای ساخت مدارس در مناطق نیازمند به کمک نیاز داریم و ۶۷ درصد مدارس تحویلی در مدارس روستایی و حاشیه شهرها بودند همچنین ۱۹۲ هنرستان در دولت سیزدهم تحویل شد.

خان محمدی با اشاره به همکاری حدود ۲۳ هزار خیر مدرسه ساز، گفت: ۱۳۶۱ نفر هم به این خیرین اضافه شده‌اند. مدرسه مهم‌ترین فضا پس از خانه است که با رویکرد جدید مانند کمپین و پویش می‌توان این خیرین را افزایش داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ابتکارات و بهره مندی از ایده‌های نو را مورد توجه قرار می دهیم. حکم برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده اما تکریم خیرین در دستور کار این برنامه است. اعتبارات مالیاتی که ۳۰ تا ۵۰ درصد پرداختی به عنوان اعتبار مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین علیرضا راشکی معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشست خبری گفت: کمک خیران به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است و شاهد توجه خیران به ساخت مدارس هستیم.

وی افزود: بر مشارکت خیران در تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی اصرار داریم، همچنین به دنبال جلب مشارکت اجتماعی شرکت‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی برای ساخت مدارس هستیم.

راشکی ادامه داد: ۱۱ درصد طرح‌ها در سال گذشته مردمی و ۴۶ درصد مشارکتی بود و امیدواریم بتوانیم جهشی در مشارکت مردم برای مدرسه‌سازی ایجاد کنیم.

تعهدات خیران ۳۰۰ برابر افزایش یافت‌

در بخش دیگر این نشست، محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: آقای بجستانی مقدم یک خیر مدرسه سازی بود که ۷۲ مدرسه در استان تهران و حسنعلی علیپور به یاد ۷۲ شهید کربلا ۷۲ مدرسه در اردبیل ساخت.

وی افزود: سال گذشته تعهدات خیران ۳۰۰ برابر افزایش یافت‌ و تعهدات به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و تلاش می‌کنیم تا تعهدات به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد. برای این موضوع تعهدات دولت باید به میزان تعهدات خیران باشد که سال گذشته اینگونه نشد و تعدادی از طرح‌های خیران نیمه تمام مانده است.

جعفری اضافه کرد: سازمان نوسازی مدارس تلاش می‌کند با استفاده از مولدسازی املاک، طرح‌های نیمه تمام آموزشی را تکمیل کند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز افزود: ۲۶ اردیبهشت در شیراز همایشی را با حضور نمایندگان ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌کنیم تا بتوانیم جلب مشارکت آنها را هم داشته باشیم، در این راستا سال گذشته همایشی را در دبی برگزار کردیم تا بتوانیم از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور بهره‌مند شویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha