سلاجقه: اولویت اصلی در حفاظت از پارک ملی گلستان مشارکت مردمی است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشارکت مردمی و مرزبندی اکولوژیکی اولویت اصلی ما در حفاظت از پارک ملی گلستان است.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه روز سه‌شنبه در جلسه با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان با حضور استانداران خراسان شمالی، سمنان و گلستان در اسرع وقت تشکیل و مصوبات جلسه اجرایی خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت و حساسیت مردم استان خراسان شمالی نسبت به موضوعات محیط زیست، با اشاره به اهمیت پارک ملی گلستان، افزود: در مدیریت پارک ملی گلستان برای ما مشارکت مردمی و مرزبندی اکولوژیکی مدنظراست.

معاون رئیس جمهور همچنین در این جلسه دستورات لازم برای پیگیری ایجاد مرکز تحقیقات زیست محیطی، پایگاه اطفاء حریق و ایجاد پارک صلح و دوستی در مرز ارمنستان در استان گلستان صادر کرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نظم و انضباط خوبی بین مسئولان و جوامع محلی در حفاظت از محیط‌زیست استان حاکم است، گفت: پارک ملی گلستان متعلق به کل کشور است و مجموعه نخبگان، اساتید دانشگاهی، پزشکان، اصناف و جوامع بومی و محلی هم با حساسیت بالا در حفاظت از این مجموعه که بیشترین تنوع جانوری آن در استان خراسان شمالی واقع شده است، در همه سنوات نقش تأثیرگذاری داشته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha