۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84603251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکر- ایرنا-نخستین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در شهرکرد برگزار شد.

 فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ابعاد مختلف مکتب و شخصیت سردار سلیمانی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

سردار علی‌محمد اکبری روز چهارشنبه در این یادواره افزود: مکتب سلیمانی دارای ارکان بسیاری است که ولایتمداری، اخلاص، مقابله با دشمن و کمک کردن به محرومان و نیازمندان به عنوان چهار رکن اساسی این مکتب است و می‌تواند الگو و سرلوحه کار خود قرار گیرد.

وی گفت: شهدا و شهید سلیمانی در مکتب اسلام و امام درس آموختند و این شهدا علاوه بر بحث دیانت در زمینه شریعت، تبعیت از ولایت نیز شبیه همدیگر بودند.

فرمانده سپاه استان با تاکید بر اینکه شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام برای دفاع از کشور در میدان حاضر شدند، گفت: سردار سلیمانی و همرزمانش برای دفاع از اسلام، فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور رفتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برگزاری یادواره شهدا به خصوص شهدای فرهنگی و حضور دانش‌آموزان و نوجوانان در این آیین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه روحیه ایثار و مقاومت، شناسایی الگوهای رفتاری و اخلاقی و گفتمان‌سازی منش پهلوانی و روحیه جوانمردی و مردمداری با تاثیرپذیری از سیره شهدا برگزار شد.

فخرالدین اسدی افزود: در راستای برنامه و سند تحول بنیادین و پیوست فرهنگی این سند، برگزاری یادواره شهدا و آشنایی با سیره آنها در دستور کار قرار دارد و با تلاش اداره تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مستندات زندگی ۷۳ شهید حوزه تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است که از این تعداد چهار شهید از چهارمحال و بختیاری است.

به گفته وی، معرفی شهدا و منش پهلوانی و اهداف آنها به دانش‌آموزان به عنوان یک الگوی ماندگار در دستور کار است تا نسل حاضر با فرهنگ ایثار شهادت آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده شهدای تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل و آموزش و پرورش سردار خداکرم رجب‌پور، شهید عنایت‌الله رییسی، شهید فرود نصیری و شهید فریبرز ترابی تجلیل شد.

استان چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۴۴۱ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha