افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی اعتبار سازمان نوسازی مدارس در برنامه هفتم

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲ دهم از مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه هفتم توسعه در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و این اقدام، اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان به اعتبارات سازمان اضافه خواهد کرد.

حمیدرضا خان محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره بودجه سازمان نوسازی مدارس و مشکلات پیش روی تخریب و بازسازی مدارس فرسوده اظهار داشت: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بر اساس سه میلیارد دلاری است که در سال‌های گذشته برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده تامین شد.

وی یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه به دلیل فروش نفت، مازاد درآمد نفتی وجود داشت و این درآمد به صندوق ذخیره ارزی واریز می‌شد و سه میلیارد دلار معادل ۵۹۰۰ میلیارد تومان در سال‌های ۸۴ و ۸۵ به سازمان نوسازی مدارس اختصاص یافت. در آن ایام ۶۵ درصد مدارس تخریبی بودند که با این اعتبار بخش زیادی از آنها حذف شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه به واسطه تحریم کشور و مشکلات پیش رو، درآمد مازاد نفت وجود نداشت؛ بنابراین اعتباری برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس لحاظ نشد.

خان‌محمدی افزود: در برنامه هفتم توسعه اتفاق مهمی افتاد و حکم خوبی برای مدارس فرسوده و تخریبی در نظر گرفته شد، به این ترتیب که ۲ دهم از مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه هفتم توسعه در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار می‌گیرد و این کار، اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان به اعتبارات سازمان اضافه خواهد کرد.

وی یادآورشد: چون برنامه هفتم توسعه بعد از بودجه سنواتی تصویب می‌شود احتمالاً این حکم امسال اجرا نشود و بخشی از آن را به واسطه ضرورتی که وجود داشت به بودجه سازمان نوسازی الحاق کردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه درباره تداوم نوسازی مدارس در کشور، افزود: دستگاه‌های حاکمیتی از مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی غافل نشوند. در سال ۱۴۰۴ درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سازمان نوسازی مدارس لحاظ خواهد شد و ظرفیت مدرسه سازی همچنین تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی مدارس دو برابر می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha