۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84589777
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تشدید کنترل‌های کرونایی در پکن برای تضمین ایمنی المپیک

تهران – ایرنا – پکن در مواجهه با ریسک دوگانه ناشی از افزایش موارد داخلی و خارجی ویروس اومیکرون و به منظور برگزاری ایمن بازی‌های المپیک زمستانی، تدابیر جلوگیری و کنترل همه‌گیری را تشدید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از گلوبال تایمز، چین همچنین وعده داد که با نزدیک شدن المپیک زمستانی و نیز سال نو چینی، سیاست مواجهه قاطعانه با کرونا برای صفر شدن این بیماری را در دستور کار داشته باشد.

اقدامات پکن یک روز پس از آن صورت گرفت که شهر "ژیان" Xi'an مرکز استان "شانژی" در شمال غربی این کشور نیز همزمان با افزایش جدید موارد ابتلا که به شش شهر از جمله پکن سرایت کرده است، تدابیری برای تعطیلی شهر اجرا کرد.

تحلیلگران بهداشتی چینی گفتند که شیوع محلی در شهر ژیان که حدود ۴۰ روز پیش از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن روی داده است، فشار بر روی چین برای جلوگیری از همه‌گیری بیماری را افزایش می‌دهد اما چین با تدابیر به موقع و دقیق، تجربه در مقابله با شیوع‌های محلی و نرخ بالای واکسیناسیون در میان مردم چین و شرکت‌کنندگان در بازی‌ها، برگزاری ایمن بازی‌های المپیک را تضمین خواهد کرد.

"شو هیجیان" یک سخنگوی دولت پکن در نشست مطبوعاتی روز جمعه گفت که پکن تدابیر جلوگیری و کنترل کووید-۱۹ را مورد بازنگری قرار داده است و همچنین از ساکنان این شهر خواسته تعطیلات آینده – روز سال جدید و جشنواره بهار – را در پکن بگذرانند.

شو خاطرنشان کرد، تدابیر جدید شامل موارد انتقال یافته محلی بیماری در شهر پکن می‌شود؛ ساکنان مناطق محل گزارش موارد ابتلا به بیماری مجاز به ترک پایتخت نیستند و ساکنان شهرک‌های محل گزارش بیماری نیز با محدودیت برای ترک پکن رو به رو می‌شوند.

شو گفت که دولت پکن شرکت‌ها را به اتخاذ برنامه‌ای منعطف در زمینه ساعات کاری و کمک به کارکنان برای خودداری از ترک پکن در دوره اوج مسافرت‌ها تشویق می‌نماید. هر فردی هم که به شهر پکن بازمی‌گردد موظف است نتیجه منفی آزمایش و کد سلامتی داشته باشد.

پکن همچنین محدودسازی تجمعات خانوادگی به ۱۰ نفر و همچنین کنترل‌های شدید بر کنفرانس‌های ملی و رویدادهای آموزشی در شهر پکن را اعلام کرد.

تحلیلگران بهداشتی چین می‌گویند که پیشگیری و کنترل همه‌گیری برای شهر پکن به عنوان مرکز سیاسی چین و میزبان المپیک زمستانی در ماه فوریه اهمیت حیاتی دارد و اگر موارد انتقال‌ یافته محلی به شهر پکن سرایت نماید و موجب یک شیوع محلی شود، برگزاری مسابقات بسیار دشوارتر خواهد بود.

نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد: سویه اومیکرون که اکنون در آمریکا غالب شده است، موجب شده که شمار موارد ابتلای روزانه از میزان اوج مربوط به سویه دلتا بالاتر برود. در اروپا نیز بالاترین میزان ابتلا روزانه مربوط به کشور انگلیس است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha