۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84583302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقدام چین برای میلیون ها تست تشخیصی کرونا اومیکرون

تهران- ایرنا - مقامات چین اعلام کردند، امروز در شهر «شیان» میلیون ها تست شناسایی ویروس کرونا پس از ثبت بیش از ۴۰ مورد ابتلا و ترس از گسترش آن انجام می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «فرانس پرس»، با توجه به افزایش نگرانی ها در پی شناسایی ۴۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا در شهر «شیان» چین که ممکن است منجر به سرایت گسترده تر ویروس در ابتدای فصل سفرها شود، تست شناسایی ویروس از میلیون ها شهروند آعاز شد. 

چین از اواسط سال گذشته با کاهش چشمگیر موارد جدید ابتلا رو به رو شد که این موضوع مرهون اقدامات و محدودیت های بسیار سختگیرانه کرونایی از جمله قرنطینه های طولانی مدت بود که آنها را در دستیابی به  هدف استراتژی کووید-صفر موفق کرد. 

با این حال اکنون چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا با شیوع و گسترش محلی در چندین شهر از جمله کانون های صنعتی مهم در شرق و جنوب این کشور مواجه شده است.

مقامات چین مشتاقند تا شعله های برافروخته گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور را در این دورانِ حیاتی که پکن میزبان بازی های المپیک زمستانی در ماه فوریه و در آستانه سال نو چینی است را خاموش کنند.  

«شیان» شهری تاریخی واقع در شمال غربی چین با جمعیتی حدود ۱۳ میلیون نفر است. امروز ۴۲ مورد جدید ابتلای کرونا در این شهر گزارش شده که آمار ابتلای کلی از ۹ دسامبر در این منطقه را به ۹۱ نفر رسانده است. 

براساس اطلاعیه های دولت محلی، در این شهر مدارس و مکان های سرپوشیده تعطیل شده است و مقامات، مردم را به عدم شرکت در گردهمایی ها و تجمعات تشویق می کنند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha