۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85486153
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادای احترام دیپلمات های خارجی مقیم اندونزی به مقام آیت الله شهید رییسی

تهران - ایرنا - شماری از سفرا ؛ دیپلمات ها و وابستگان نظامی کشورهای مختلف مقیم اندونزی ؛ روز چهارشنبه باحضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا ؛ با امضای دفتر یادبود ؛ شهادت آیت الله رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران و دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر شهدای حادثه هوایی اخیر را به ملت ایران تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا ؛ در این مراسم که با حضور محمد بروجردی سفیر ایران در اندونزی برگزار شد ؛ سفرا و دیپلمات های ارشد و وابستگان نظامی از کشورهای عراق، یونان، لبنان، امارات، ژاپن، لائوس، هند، افغانستان، روسیه، کامبوج، بلاروس، شیلی، کویت، قطر، اتیوپی، صربستان، پاکستان، عمان، برزیل، کلمبیا، چین، نیجریه، قزاقستان، قبرس، ترکیه و اردن و ... با امضای دفتر یادبود مراتب تسلیت خود را به محضر رهبر معظم انقلاب ؛ دولت و ملت ایران ابراز داشتند.

همچنین شماری از مقامات اندونزیایی و نمایندگان برخی کشورهای نزد آ سه آن نیز امروز با حضور و امضای دفتر یادبود ؛ شهادت آیت الله رییسی و همراهان شهید ایشان را تسلیت گفتند.

رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی نیز امروز بعد از بازگشت از اجلاس جهانی آب در بالی اندونزی ؛ با حضور در سفارت ایران ؛ ضمن دیدار با سفیر و امضای دفتر یادبود ؛ مراتب تسلیت و همدردی خود را به مناسبت شهادت آیت الله رییسی رییس جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان ؛ اعلام کرد.

سفارت ایران در اندونزی اعلام کرده است که همچنان شاهد حضور مقامات کشورهای مختلف مقیم اندونزی برای عرض تسلیت است.

جوکو ویدودو یا جوکووی رئیس جمهور اندونزی روز گذشته ( سه شنبه ) در پیامی به زبان اندونزیایی شهادت رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت و برای خانواده درگذشتگان و مردم ایران صمیمانه دعا کرد.

وی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: انالله و انا الیه راجعون. درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیات همراه که ایشان را در سانحه سقوط بالگرد در ایران همراهی می‌کردند، تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: دعای صمیمانه من برای خانواده های داغدار و مردم ایران است.

معروف امین معاون رئیس جمهور اندونزی نیز در پیامی شهادت ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

مسدوکی بایدلوی، معاون ستاد ویژه ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس جمهور در پیامی کوتاه به خبرنگاران در جاکارتا، روز دوشنبه گفت: معاون رئیس جمهور درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را تسلیت می‌گوید.

وی افزود: معروف، معاون رئیس جمهور هرگز با رئیس جمهور دیدار نکرده است. با این حال وی گفت که تاکنون روابط دیپلماتیک اندونزی با ایران بسیار خوب بوده است.

مجلس العلما مهمترین نهاد دینی اندونزی نیز با انتشار پیامی عمیق‌ترین تسلیت و همدردی خود را برای درگذشت رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور رئیسی نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای مسلمانان در سراسر جهان یک رهبر بزرگ است. مجلس العلما، درگذشت رئیس جمهور ایران را ضایعه بزرگی نه تنها برای کشور ایران بلکه برای جامعه مسلمانان در سراسر جهان می داند.

این بیانیه افزود: مجلس العلما امیدوار است که میراث مهربانی او پابرجا بماند و خداوند متعال برای رئیس جمهور فقید رئیسی و همراهانش غفران و رحمت عنایت فرماید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha